۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۲

مراسم اجتماع عزاداران فاطمی در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد

مراسم اجتماع عزاداران فاطمی در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد

اجتماع عزاداران فاطمی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اجتماع عزاداران فاطمی و قرائت حدیث شریف کسا در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) حرم مطهر حضرت سیدالکریم (ع) امروز یکشنبه ۲۶ آذرماه برگزار شد.

اجتماع عزاداران فاطمی همراه با قرائت حدیث شریف کساء توسط حاج احمد زین العابدین فرد همراه شد.

حجت الاسلام مسعود عالی سخنران این اجتماع بزرگ گفت: خدا می‌گوید نعمت به انسان دادم گرچه هنوز آن را شکر و سپاس نگفته است و چون دوستش دارم نعمت دیگری به او نخواهم داد چون اگر نعمت بر روی نعمت افزون شود، انسان را بیچاره می‌کند و امکان پاسخگویی در آخرت نخواهد داشت. از این ترتیب نعمت را در قامت بلا بر انسان فرود خواهم آورد.

حجت الاسلام عالی با اشاره به بیان داستانی از شیخ نخودکی گفت: حدود هشتاد سال پیش عارفی به خدمت شیخ نخودکی رسید و گفت: آفت ملخ به زمین‌های کشاورزی رسیده و تمام محصولاتمان را خراب کرده است. شیخ نخودکی تأملی کردند و گفتند: زکات نمی‌دهید ملخ‌ها حق فقرا را می‌خورند. عارف گفت چه کنیم که ملخ‌ها چند روز دیگر به روستای ما خواهند رسید. فرمودند قول می‌دهی وقتی محصولت در آمد زکاتش را بدهی؟ فرد قول داد. و سپس شیخ نخودکی بسم الله الرحمن الرحیم بر روی کاغذی نوشت و گفت گوشه زمینت چال کن.دو سه روز بعد ملخ‌ها به مزرعه رسیدند اما دیدم بجای اینکه ملخ‌ها ساقه گندم را بخورند علف‌های هرز را می‌خورند و آن سال محصول من دو برابر شد و آفت زدایی طبیعی از مزرعه من اتفاق افتاد.

در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت‌الاسلام سید علی قاضی‌عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در این مراسم با اشاره به چند درس مهم از زندگی این بانوی نمونه دو عالم اظهار کرد: عمل به سیره تربیتی پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) که الگوهای ما در زندگی هستند می‌تواند تمام مشکلات جامعه ما را حل کند.

وی با اشاره به عمر کوتاه حضرت زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه (س) در این مدت به ظاهر کم درس‌های بسیار بزرگی را به ما آموخته است.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) باور و ایمان قلبی، عبادت پروردگار، زهد و ساده‌زیستی، خانه‌داری، تربیت و همسرداری، ایثار و گذشت و اخلاق را از جمله ویژگی‌های حضرت صدیقه (س) عنوان کرد و به تشریح آنها پرداخت و راه سعادت را پیروی از این سیرت‌ها و روش‌های ناب اسلامی عنوان کرد.

وی در پایان عنوان کرد: شهدایی که امروز پیکر تعدادی از آنها در شهرهای مختلف کشور تشییع شدند این سیره‌ها را به خوبی درک و عمل کردند و در نهایت هم عاقبت به خیر شدند و ما همواره مدیون این عزیزان هستیم.

کد خبر 5969067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha