۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹

ورود تجار به شهر فرودگاهی امام خمینی

ورود تجار به شهر فرودگاهی امام خمینی

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) از ورود تجار به شهر فرودگاهی امام خمینی خبر داد و گفت: درآمد این شهر فرودگاهی رشد 4.5 برابری داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید چلندری مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته در نشستی خبری، در خصوص حضور تجار در این فرودگاه، گفت: در گذشته تجار و بازرگانان رغبتی به حضور در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نداشتند در صورتیکه چهار هزار هکتار از وسعت ۱۴ هزار هکتاری فرودگاه امام در منطقه آزاد و ویژه اقتصادی قرار دارد.

وی ادامه داد: درآمدهای شهر فرودگاهی امام در دولت سیزدهم نسبت به پیش از آن ۴.۵ برابر شد و سال آینده این افزایش به هشت برابر خواهد رسید.

چلندری از درخواست بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری تجار و سرمایه‌گذاران برای حضور در این کلان‌شهر فرودگاهی خبر داد.

وی ادامه داد: در اکثر فرودگاه‌های بزرگ جهان پروازهای داخلی و خارجی به طور همزمان انجام می‌شود.

چلندری گفت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۵۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود. این فرودگاه ظرفیت و کشش بیش از این میزان پرواز را ندارد. در ترمینال جدید که در فاز دوم شهر فرودگاه امام اجرایی می‌شود، انجام پروازهای داخلی و خارجی پیش بینی شده است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام تاکید کرد: جمع کردن فرودگاه مهرآباد بسیار سخت و زیان آور است و شاید حتی تا ۱۵ سال آینده نیز این اتفاق نیفتد، زیرا زیرساخت‌های متعددی در آن وجود دارد.

کد خبر 5970710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha