۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت خبر داد؛

افزوده شدن بخش بین‌الملل با ۱۵ رشته به جشنواره قرآن و عترت

افزوده شدن بخش بین‌الملل با ۱۵ رشته به جشنواره قرآن و عترت

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: در بیست‌وهشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان علوم پزشکی بخش بین‌الملل در ۶ بخش و ۱۵ رشته، در یک مرحله و به صورت متمرکز کشوری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر جواد باقری بیلندی درخصوص آغاز ثبت‌نام بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: ثبت‌نام از اواخر آبان ماه شروع شده است و تا اواخر دی ماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت، بر این اساس دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور حدود دو ماه فرصت دارند تا در این دوره از جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان این‌که این دوره شامل هشت بخش و ۵۳ رشته است، افزود: بخش آوایی با ۱۷ رشته، بخش معارفی با ۱۶ رشته، بخش پژوهشی با چهار رشته، بخش فناوری و تولیدات رسانه‌ای با پنج رشته، بخش ادبی با پنج رشته، بخش هنری با هشت رشته و بخش ویژه که در این دوره به جشنواره اضافه شده است تحت عنوان «رویداد قرآنی هفتگی» شامل یک رشته است.

این مقام مسؤول از افزوده شدن بخش جدید به این دوره از جشنواره خبر داد و اظهار داشت: «بخش بین‌الملل» نیز در این دوره پذیرای مشارکت بالای دانشجویان است. البته این بخش مختص دانشجویان غیر ایرانی است و این افراد نمی‌توانند به جزء این بخش در دیگر بخش‌های جشنواره شرکت کنند.

باقری یادآور شد: بخش بین‌الملل در شش بخش و ۱۵ رشته، در یک مرحله و به صورت متمرکز در سطح کشوری برگزار خواهد شد. آثار حجمی و غیر حجمی دانشجویان شرکت کننده نیز مانند سایر شرکت کنندگان تحویل دبیرخانه جشنواره در دانشگاه محل تحصیل خواهد شد تا از طریق دانشگاه به مرکز قرآن و عترت در ستاد وزارت بهداشت ارسال شود.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار داشت: فهرست اسامی و مشخصات تمامی شرکت کنندگان این بخش به صورت جداگانه باید به دست ما برسد. برگزاری آزمون‌ها و جزییات و امتیازدهی بخش‌های شش گانه بین‌الملل به این شکل است که آثار در بخش پژوهشی رشته تلخیص کتاب، بخش آوایی رشته شعر و همچنین داستان نویسی باید با زبان عربی و انگلیسی به دبیرخانه ارسال شود.

وی بیان داشت: همچنین در بخش فناوری و تولیدات رسانه‌ای مطالب نوشتاری در رشته نماهنگ، کلیپ و بیان مطالب در رشته پادکست باید به زبان عربی یا انگلیسی باشد. در بخش آوایی در رشته ترتیل و حفظ ۵ جزء پیوسته و بخش معارفی رشته‌های تفسیر قرآن کریم، زندگی مهدوی و حفظ صحیفه سجادیه و حفظ نهج البلاغه فاقد مرحله مقدماتی خواهیم بود و آزمون‌های این دو بخش مستقیما در مرحله کشوری و به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول در تکمیل این بخش از سخنان خود برای علاقمندان به شرکت در بخش بین‌الملل، افزود: در بخش هنری نیز آثار در رشته خوشنویسی به روش نستعلیق و در رشته‌های عکاسی و نقاشی که زبان و ادبیات در آن نقشی ندارند نیازی به استفاده از زبان خاصی نخواهد بود. در رشته طراحی پوستر نیز مطالب نوشتاری باید با زبان عربی و یا انگلیسی باشد.

وی با بیان این‌که انشاءالله امسال به جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان با توجه به میزبانی وزارت بهداشت از جشنواره ملی قرآن به طور ویژه پرداخته خواهد شد، بیان داشت: در این دوره بخش ویژه را نیز برگزار خواهیم کرد که فاقد مرحله دانشگاهی است و به صورت متمرکز توسط مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در دوشنبه‌های هر هفته برگزار می‌شود و همه متسابقین به صورت مشترک در این بخش با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این مقام مسؤول توضیحات خود را این‌گونه ادامه داد: در این بخش که تا به امروز ۴ هفته آن برگزار شده است، فایل‌های صوتی مربوط به منابع آزمون به صورت هفتگی در سایت جشنواره قرار داده می‌شود. آزمون این بخش شامل ۱۴ سوال چهارگزینه‌ای است که دوشنبه هر هفته راس ساعت ۱۳ به صورت آزمون برخط برگزار می‌شود. در مسابقات هفتگی برای هر روز یک فایل صوتی مختصر در نظر گرفته شده است که شرکت کنندگان عزیز می‌توانند بر اساس محتوای فایل هر هفته، در آزمون مربوطه شرکت کنند.

باقری تصریح کرد: در پایان هر یک از آزمون‌های هفتگی به ۵ نفر از برگزیدگان جوایزی تقدیم خواهد شد و علاوه بر آن، امتیازاتی به شرکت کنندگان در هر مرحله تعلق خواهد گرفت که در خاتمه طرح پس از تجمیع امتیازات به افرادی که موفق به کسب بالاترین امتیازات شده‌ باشند جوایز نقدی اهداء خواهد شد.

وی با اشاره به جشنواره سال گذشته قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت، اظهار داشت: جشنواره سال گذشته در شش بخش آوایی، معارفی، ادبی، پژوهشی، فناوری و هنری با حضور ۵۳ هزار و ۸۸۲ نفر استاد، کارمند و دانشجو برگزار شد که از این تعداد ۷۳ هزار و ۳۱۹ نفر رشته مشارکت داشته‌اند. جشنواره سال قبل در دو مرحله دانشگاهی و کشوری برگزار شد که در مرحله کشوری اختتامیه‌ای در دانشگاه تهران برگزار شد که علاوه بر آن برای بخش آوایی خواهران و برادران دو اختتامیه جداگانه در خزر آبادساری به صورت ویژه برگزار شد.

این مقام مسؤول بیان داشت: در بخش آوایی در قسمت برادران بیش از ۵ هزار نفر و در قسمت خواهران بیش از ۶ هزار نفر مشارکت داشتند، همچنین در بخش معارفی در مجموع ۴۵ هزار و ۵۷۷ نفر، بخش ادبی دو هزار و ۸۰۶ نفر، بخش پژوهشی دو هزار و ۴۲۰ نفر، بخش فناوری ۳۴۴ نفر و بخش هنری شش هزار و ۲۸۰ نفر شرکت داشتند.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با بیان این‌ که برادران با حدود ۲۱ هزار و ۹۵۳ نفر و خواهران ۳۱ هزار و ۹۲۹ نفر در بیست‌و هفتمین دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت مشارکت داشته‌اند، یادآور شد: دانشجویان نیز با مشارکت حدود ۱۱ هزار و ۴۴۶ نفر، اساتید ۲ هزار و ۲۷۵ نفر و کارکنان بیش از چهل هزار نفر در این دوره از مسابقات حضور یافتند.

باقری به مشارکت بالای برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی در بیست و هفتمین دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: بر این اساس دانشگاه کرمانشاه با ۶ هزار و ۶۲۷ نفر،اردبیل با ۵ هزار و ۲۰۵، شیراز ۵ هزار و ۵۰ نفر و مشهد با ۳ هزار و ۴۱۵ نفر بیشترین میزان مشارکت را به خود اختصاص دادند.

وی از برگزاری اختتامیه بیست‌وهشتمین دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: آیین نامه این دوره از جشنواره اواخر آبان ماه جاری به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شده و تا ۱۵ دی ماه فرصت تبلیغات و اطلاع رسانی به دانشجویان و مخاطبان را دارند. مرحله دانشگاهی در بخش آوایی و معارفی بهمن ماه برگزار خواهد شد و جمع بندی و دسته بندی آثار بقیه بخش ها تا اواخر اسفندماه انجام خواهد شد.

کد خبر 5970824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha