۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۳۷

رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

۲ ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی در پلدختر آماده افتتاح هستند

۲ ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی در پلدختر آماده افتتاح هستند

خرم‌آباد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: دو ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی طی هفته‌های آتی به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی امروز سه‌شنبه در دیدار با فرماندار پلدختر در خصوص ایستگاه‌های پمپاژ «سرنجه زیودار» و «رنگین بان»، اظهار داشت: ایستگاه پمپاژ «سرنجه زیودار» پلدختر برای آبیاری حدود ۴۰۰ هکتار از باغات انجیر این منطقه دارای اهمیت بسزایی است.

وی تصریح کرد: این ایستگاه در سیل ۹۸ به‌صورت ۱۰۰ درصد تخریب شد و با جانمایی، خط انتقال به‌صورت کامل انجام شده است و در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار است و طی هفته‌های آینده این ایستگاه پمپاژ تکمیل و به بهره‌برداران تحویل داده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص پمپاژ «رنگین‌بان» پلدختر نیز، اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه در سیل سال ۹۸ ایستگاه پمپاژ «رنگین بان» ۱۰۰ درصد تخریب شده بود عملیات جانمایی و انتقال ایستگاه مذکور به ۲۲۰ متر ارتفاع بالاتر از مکان قبلی صورت گرفت.

شاهرخی، ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح ۷۵۰ هکتار اراضی روستای «رنگین بان» از دیم به آبی تبدیل می‌شود.

وی گفت: امیدواریم طی هفته‌های آینده کار آن به اتمام برسد و آب را به مخزن تعبیه شده انتقال دهیم تا کشاورزان بتوانند حداقل از این ایستگاه به‌صورت ثقلی استفاده کنند تا بتوانیم سیستم‌های تحت‌فشار آبیاری را برای این ایستگاه نصب کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان کرد: با افتتاح ایستگاه‌های پمپاژ نیمه‌تمام ارزش‌افزوده و میزان تولیدات کشاورزی استان چندبرابر خواهد شد.

شاهرخی، افزود: کشاورزی در استان محروم لرستان بسیار پر رونق است و این تنها به دلیل شرایط مناسب آب‌وهوایی و موقعیت جغرافیایی این منطقه است.

وی عنوان کرد: از تمام شرایط و امکانات برای کمک به کشاورزان و دامپروران استفاده می‌کنیم تا به پیشرفت اقتصادی حوزه کشاورزی برسیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: استعداد و روحیه جهادی در بین مردم ما به‌وفور احساس می‌شود و همین امر می‌تواند ما را در رسیدن به توسعه، رشد و تعالی یاری کند.

کد خبر 5971321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha