۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱

در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳؛

نظری: نباید از جیب شاغلان برداریم و به جیب بازنشستگان بگذاریم

نظری: نباید از جیب شاغلان برداریم و به جیب بازنشستگان بگذاریم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید از منابع صندوق‌ها استفاده شود نه آنکه با افزایش مالیات بر ارزش افزوده، از جیب شاغلان برداریم و به جیب بازنشستگان بگذاریم.

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدغنی نظری» در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: من مخالف جدی افزایش ۴۹ درصدی درآمدهای مالیاتی هستم چراکه تورم زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند.

وی افزود: افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان هم متناسب با تورم نیست؛ از سوی دیگر برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید از منابع صندوق‌ها استفاده شود نه آنکه با افزایش مالیات بر ارزش افزوده، از جیب شاغلان برداریم و به جیب بازنشستگان بگذاریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین قیمت بسیاری از خدمات در لایحه بودجه سال آینده، بسیار افزایش یافته و اگر آب، برق و گاز گران شود، همین دولت می‌گوید مجلس به ما اجازه داد و این موضوع در مجلس تصویب شده است.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی برای هدفمندی یارانه‌ها آن بود که یارانه‌های پنهان، کاهش یابد اما یک میلیارد دلار در لایحه بودجه سال آینده برای واردات بنزین پیش‌بینی شده است.

کد خبر 5971751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha