۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳

رییس دانشگاه محقق اردبیلی:

برگزاری جشن طلاق آفت جدی برای جامعه است

برگزاری جشن طلاق آفت جدی برای جامعه است

اردبیل- رییس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برگزاری جشن طلاق آسیب و آفت جدی برای جامعه بوده و این برگرفته از فرهنگ غرب است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل چمنی بعد از ظهر چهارشنبه در اولین همایش ملی خانواده آرمانی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: اصلی‌ترین عنصر تحکیم بنیان خانواده توجه به مؤلفه محبت، صمیمیت، عاطفی و عشق است که در مکتب اسلام و آموزه‌های دینی به آن توجه شده است.

وی تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم تا در سایه فرهنگ غرب مبانی ارزشی خانواده مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد چرا که امروز رواج برخی از رفتارهای غلط و به ظاهر متمدنانه آسیب‌های جدی را به همراه داشته است.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی با اظهار تأسف از برگزاری جشن طلاق در جامعه گفت: در گذشته تاکید می‌شد که زن باید با لباس سفید به خانه همسر برود و با همین لباس نیز به خانه ابدی سفر کند اما امروز به بهانه طلاق، جشن برگزار می‌کنیم که این خود آسیب و آفت جدی برای جامعه است.

چمنی از خانواده به عنوان اولین محیط آرامش‌بخش و تأثیرگذار در اذهان کودکان و نوجوانان یاد کرد و افزود: کارکرد خانواده باید در مسیر تربیت باید یک کارکرد درست و صحیح باشد تا ما بتوانیم به دور از هرگونه آسیب و تهدید تقویت نظام خانواده و مؤلفه‌های آن را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید به پرورش و تربیت فرزندان بر محور آموزه‌های دینی و اسلامی توجه کنیم تا نسلی صالح تحویل جامعه داده و در برابر عظمت و بزرگی خداوند متعال بتوانیم به وظیفه خطیر خود عمل کنیم.

چمنی اضافه کرد: اینکه استان اردبیل خشن‌ترین استان معرفی شده، واقعیت ندارد چرا که برخی از آمارها به غلط و ناصحیح ارائه می‌شود که ضرورت دارد دستگاه‌های مختلف در ارائه آمارهای ناشی از آسیب‌های اجتماعی با هوشیاری و دقت بیشتر عمل کرده و در این زمینه حقایق را سانسور کنند.

چمنی در ادامه سخنان خود یادآور شد: اگر مسئولان آمار درست را ارائه نکنند، قطعاً این استان جز استان‌های خشن محسوب نخواهد شد و بیش از این آبروی ما در معرض خطر نخواهد بود.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: ضرورت دارد با تقویت نظام خانواده سالم آسیب‌ها و تهدیدها را برطرف کنیم و در کنار آن بتوانیم سایر دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را نیز به تدریج رفع کنیم.

کد خبر 5972071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha