آمادگی اسراییل برای آتش‌بس جدید در غزه

آمادگی اسراییل برای آتش‌بس جدید در غزه

رسانه‌های صهیونیستی مدعی آمادگی تل آویو برای آتش بس یک هفته تا یک ماهه در مقابل آزادسازی تعدادی از اسرا در نوار غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه اعلام کردند که این رژیم پیشنهادی برای برقراری یک آتش‌بس دیگر در نوار غزه دارد و آمادگی خود را برای ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم با حماس جهت تبادل اسرا ابراز و آن را به طرف قطری ابلاغ کرده است.

بر پایه این گزارش، رسانه‌های عبری گزارش دادند که کابینه جنگی این رژیم برای برقراری آتش بس به مدت یک هفته تا دو هفته و مذاکرات برای مبادله اسیران اعلام آمادگی کرده است.

منابع صهیونیستی مدعی شدند که توافق پیشنهادی شامل آزادی ۳۰ تا ۴۰ اسیر اسراییلی نزد حماس در ازای آزادی اسرای برجسته فلسطینی خواهد بود و این توافق شامل عقب‌نشینی جزیی از برخی مناطق نوار غزه همراه با آتش‌بس از دو هفته تا یک ماه خواهد بود.

جزییات بیشتری از این سفر اعلام نشده، اما مقاومت فلسطین پیشاپیش هرگونه مبادله اسرا در شرایط جنگی را رد کرده است.

شبکه ۱۲ اسراییل نیز شب گذشته در گزارشی اعلام کرد که مذاکرات مهم، جدی و عمیقی درباره مبادله اسرا در حال انجام است اما چنین توافقی قریب‌الوقوع نیست.

پیشتر نیز وبگاه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اسراییل مصمم به پیشرفت در مذاکرات مبادله اسرا است علیرغم اینکه می‌داند چنین توافقی هزینه سنگینی برای تل آویو خواهد داشت.

همزمان آن گونه که اسپوتنیک گزارش داد «اسحاق هرتزوگ»، رییس رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت که اسراییل آماده آتش بس در نوار غزه به خاطر آزادی گروگان‌های باقی‌مانده است.

کد خبر 5972444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      1 8
      پیش نهاد اتش بس اسرائیل از روی درماندگی و فشار خانواده‌ای اسرا هست و نیرنگی بیش نیست
    • محمد IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      1 4
      پیش نهاد اتش بس اسرائیل از روی درماندگی و فشار خانواده‌ای اسرا هست و نیرنگی بیش نیست
    • محمد US ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      3 2
      هردو طرف باید خویشتن داری کنند سر انجام هر جنگی بلخره آرتیست در هیج یک از ادیان الهی کشتن مردم بی کناه روا وخدا پسندانه نیست به امید برادری وبرابری
    • Aa IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      3 1
      حماس نباید اتش بس موقت رو قبول کنه!😬😬😬😬 هدف اسراییل از آزادی تمام اسیرانش اینه که دیگه راحت بتونه کل غزه رو بمباران کنه و نگرانی از بابت طولانی شدن جنگ یا جان اسیرانش نداشته باشه!
    • اشنا IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      3 3
      اسراییل بیخوددست وپا می زندمقاومت قدرتش بیشترشده تعادل عوض شده دیگرشرایط گذشته برنمی گردداتاق فکرتان به بن بست رسیده واسراستیصال هرروزیک ترفندبی اثرجدیدطرح می کنیدکارتان تمام است تیرخلاص درحال فرورفتن درتاریخ جانیان زمانه هستید
    • ایرانی IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      2 2
      کلا سردمداران امریکایی و انگلستان و فرانسه و المان از احمق ها انتخاب شده اند و بالاترین دلیل ان شرکت درفاجعه نسل کشی غزه و جلوگیری از ارسال دارو و مواد غذایی برای ساکنین بی سرپناه غزه و بمباران بیمارستان ها و مدارس است و کشتن بیست هزار کودک و انسان بی گناه و زخمی کردن پنجاه هزار انسان و مفقود شدن ده
    • ریگی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      2 2
      صلحی در کار نیست اسراییل باید تاوان حمله به غزه را بدهد
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      2 1
      همیشه اینطور نیست که دولت و ارتش فلسطین آتش بس را بپذیرد. آتش بس شرایط جدید دارد. تحویل نتانیاهو، بایدن و بلینکن به دادگاه جنایت جنگی.
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      0 1
      تل آویو آماده نیست مجبور است و بنظرم تاکاررابرای خودش مشکل ترازاین نکرده سرزمین های اشغالی راپس داده وبروند.
    • صادق پور حسین معلم بازنشسته تبریزی US ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      3 2
      رزمندگان مقاومت غزه نباید برای آزادی جنایتکاران آتش بس چند روزه را قبول کند. صهیونیست های کودک کش باید از غزه خارج و هزینه تمام خسارت های ببار اورده در غزه را پرداخته و در دادگاههای بین المللی بعنوان جنایتکار جنگی محاکمه شوند.
    • انسان باشعوروبادرایت ایرانی ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      0 0
      انچه مسلم هست تاعقب نشینی کامل صورت نگیردغزه تبادل اسرا را قبول نخواهدکردبهترهست جنگ تمام شودوتضمین ازقطر وترکیه ومصرگرفته شودکه درصورت تکرارحمله حماس اسراییل حق هرگونه حملاتی رادارد.اگرواقعااسراییل هدفش امنیت شهرو ندانش هست درغیراینصورت مسلمااسراییل هدفش کشورگشایی وقتل عام هست
    • ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      2 1
      یکبارقبول کردندوعاقبتش رادیدنددیگرغزه اتش بس موقت راقبول نخواهدکرد
    • داود IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      0 0
      هر حکومت و یا گروه ایدئولوژیک چه یهودی باشد چه مسیحی باشد یا مسلمان باشد چون پایه های تصمیماتشان بر مبنای دینی ست در نهایت برای جامعه جهانی خطر افرین خواهد شد ایکاش فارغ از دین و بر مبنای حقوق بشر مشکلات جهان حل و فصل شود
      • زهرا IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
        1 0
        فارغ از دین هم که باشد ، با کدام نهاد بین المللی می‌توان صلح را برقرار کرد؟ با این سازمان ملل که حتی نمی تواند دارو و غذا به غزه برساند ، یا حداقل یک آتش بس برقرار کند؟
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 0
      بایدتمام اسرا دربرابرتمام اسرای طرف مقابل انجام شود