یک مرکز حقوق بشری منتشر کرد؛

آمار جنایات ۳۲۰۰ روزه سعودی‌ها در جنگ یمن+ اینفوگرافی

 آمار جنایات ۳۲۰۰ روزه سعودی‌ها در جنگ یمن+ اینفوگرافی

جنگ هشت ساله ائتلاف سعودی ضد یمن آمار گسترده تلفات و خسارات ضد غیر نظامیان این کشور به جای گذاشته که یک مرکز حقوق بشری به بررسی آن پرداخته است. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مرکز حقوق بشری و توسعه «عین الإنسانیة» مستقر در صنعا گزارشی آماری از قربانیان تجاوز عربستان سعودی به یمن طی ۳۲۰۰ روز از آغاز این تجاوز منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، در این مدت بالغ بر ۴۹۳۴۰ غیر نظامی شهید یا زخمی شده اند که ۱۸۲۹۸ نفر از آنها شهید و ۳۱۰۴۲ تن دیگر زخمی شدند.

این مرکز می‌افزاید که ائتلاف متجاوزان در طول این مدت بالغ بر ۶۲۲ شبکه ارتباطاتی، ۳۲۹۰ تانکر و ایستگاه تصفیه آب و ۲۱۲۶ مرکز دولتی و ۷۷۹۴ پل و مسیر مواصلاتی و ۱۵ فرودگاه و ۱۶ بندرگاه و ۳۵۱ ایستگاه تولید برق را هدف حملات خود قرار داده است.

 آمار جنایات ۳۲۰۰ روزه سعودی‌ها در جنگ یمن+ اینفوگرافی

بر اساس اعلام این مرکز، طی ۳۲۰۰ روز گذشته بالغ بر ۴۱۳ کارگاه و کارخانه و ۳۹۵ تانکر سوخت رسان و ۱۲۳۸۷ مرکز تجاری و ۶۱۲۱۷۰ منزل مسکونی و ۱۸۵ مرکز دانشگاهی و ۱۸۱۳ مسجد و ۳۹۰ مرکز توریستی و ۴۲۵ بیمارستان و مرکز درمانی هدف قرار گرفته است.

با گذشت ۸ سال از آغاز حمله ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی ضد یمن، گرچه طی سالهای اخیر از شدت درگیری‌ها کاسته شده و آتش‌بس موقت ایجاد شده است، اما تلاش‌ها برای رسیدن به سازش منطقه‌ای و بین‌المللی و ایجاد راهکاری برای آتش‌بس نهایی جهت پایان دادن به مصیبت‌های ملت یمن همچنان به بن‌بست خورده است.

کد خبر 5981171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha