۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶

رییس حوزه هنری کاشان مطرح کرد؛

ورود هنرگرافیک به زیست مردم ومحیط‌های پرتردد دررویداد شهید اردهال

ورود هنرگرافیک به زیست مردم ومحیط‌های پرتردد دررویداد شهید اردهال

کاشان - رییس حوزه هنری کاشان گفت: ورود هنر گرافیک به زیست مردم و محیط‌های تردد از مهمترین نتایج رویداد شهید اردهال بوده است.

احمد قربانعلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری نخستین دوره رویداد در سال گذشته با توجه به اینکه حوزه هنری در بدو تأسیس و رویکرد سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تولید محصولات فرهنگی و هنری بود، اظهار کرد: حوزه هنری کاشان با کمک سازمان و سایر ادارات و نهادها، نخستین دوره رویداد هنری «شهید اردهال» را به عنوان مهم‌ترین هویت شیعی منطقه کاشان برگزار کرد.

وی هدف برگزاری رویداد شهید اردهال را اعتلای جایگاه حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) با ارائه محصولات هنری در حوزه گرافیک و کاهش غربت حضرت دانست و ابراز داشت: هنر گرافیک هنری است که در تمام کشورهای دنیا به عنوان هنر پیش‌رو و جریان ساز شناخته می‌شود.

رئیس حوزه هنری کاشان خاطرنشان کرد: تمام آثار تولیدی نخستین دوره رویداد در سال گذشته در تابلوها و فضاهای سیمای بصری شهری به نمایش عموم گذاشته شد و فضاسازی خوبی از معرفی حضرت در سیمای شهری با زیبای بصیری شکل گرفت.

وی برگزاری دومین دوره رویداد شهید اردهال در قالب کتیبه را بر اساس نیازسنجی و مشورت با اساتید فن یادآور شد و افزود: این دوره از رویداد نیز به نحو احسن با ورود هنر گرافیک به زیست مردم و محیط‌های پرتردد افراد و شخصیت‌های مختلف اجرا شد.

قربانعلی‌زاده تفاوت کار پوستر و کتیبه را در دیده شدن ذکر کرد و گفت: کتیبه‌های تولیدی دومین دوره رویداد با نصب داخل آستان مقدس شهید اردهال و تکایا و حسینیه‌ها، ماندگاری بیشتری برای مشاهده در زیست و زندگی مردم دارد.

وی با تقدیر از حضور اساتید مجرب و متبحر در برگزاری رویداد شهید اردهال و کارگاه‌های آموزشی آن خاطرنشان کرد: مجموعه استادان شاخص و برگزیده کشور و کاشان با تخصص در رشته‌های مختلف در رفع نیاز و آموزش تمام نیازها و سوالات هنرمندان شرکت کننده را پوشش داد.

رئیس حوزه هنری کاشان گفت: شکل گیری انجمن طراحان انقلاب اسلامی کاشان (سفیر) مهمترین دستاورد سال گذشته رویداد شهید اردهال بود.

کد خبر 5981344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha