۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان:

مراسم تکریم موسسات و تشکل‌های خیریه استان سمنان برگزار می‌شود

مراسم تکریم موسسات و تشکل‌های خیریه استان سمنان برگزار می‌شود

سمنان- مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه مردم استان در نظام خیر و احسان سرآمد هستند، گفت: نخستین مراسم تکریم موسسات و تشکل‌های خیریه و گروه های جهادی برگزار می‌شود.

محمد حسین ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه نخستین مراسم تکریم مؤسسات و تشکل‌های خیریه و گروه‌های جهادی پنج شنبه همین هفته در استان سمنان برگزار می‌شود، ابراز داشت: سالن شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان میزبان این مراسم خواهد بود تا از تعداد بی شمار خیران دیندار و متدین استان قدردانی شود.

وی ضمن بیان اینکه مردم استان سمنان کمک به هم نوع خود را فراموش نکرده و در هر شرایط و موقعیتی یاریگر نیازمندان و مستمندان بودند، افزود: به پاس همین نیکوکاری برای نخستین بار ۶۰۰ مؤسسه و مرکز خیریه و گروه‌های جهادی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

ترویج سنت احسان و انفاق در برنامه است

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه هدف از برگزاری این آئین بزرگداشت گسترش و نهادینه شدن فرهنگ خیر و احسان در جامعه است، ابراز داشت: از سویی معتقدیم که این مراسم می‌تواند فرهنگ توسعه همکاری گروه‌های مردمی در خدمت‌رسانی را نیز ارتقا بخشد.

ذوالفقاری ضمن بیان اینکه این مراسم ترویج سنت حسنه انفاق و احسان را به همراه دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه مؤسسات و مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی از جنس خود مردم هستند لذا در این مراسم به نوعی قدردان مردم نیکوکار استان سمنان خواهیم بود.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف برگزاری این مراسم جذب خیران بیشتر در حوزه نیکوکاری و تشریح فعالیت این مراکز و مؤسسات است تا خیران بتوانند با همکاری آنها گره‌ای از مشکلات هموطن، هم استانی و همشهری خود بردارند.

فعالیت ۱۶۰ مرکز نیکوکاری در استان سمنان

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه مؤسسات خیریه، تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی در سر فصل‌های مختلفی با کمیته امداد همکاری دارند، ابراز داشت: تأمین مسکن، کمک به درمان، معیشت، تحصیل و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تنها بخشی از فعالیت این مراکز هستند.

ذوالفقاری ضمن بیان اینکه ۱۶۰ مرکز نیکوکاری در استان سمنان فعال است، تصریح کرد: از این تعداد ۷۵ مرکز به صورت تخصصی در استان سمنان فعالیت دارند.

وی ضمن بیان اینکه مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد فعالیت می‌کنند، افزود: هدف این مراکز رفع فقر و محرومیت در محله و شهر است.

کد خبر 5983263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha