۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶

فراهانی خبر داد؛

رقابت ۱۲ تیم بازی‌سازی در بخش سرمایه‌گذاری جشنواره بازی‌های فجر

رقابت ۱۲ تیم بازی‌سازی در بخش سرمایه‌گذاری جشنواره بازی‌های فجر

دبیر بخش سرمایه‌گذاری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر گفت: ۱۲ تیم بازی‌سازی صبح شنبه ۲۳ دی توسط داوران در بخش سرمایه‌گذاری جشنواره به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۹ دی با حضور محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، علیرضا فراهانی دبیر بخش سرمایه‌گذاری جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

علیرضا فراهانی دبیر بخش سرمایه‌گذاری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر گفت: اضافه شدن بخش سرمایه گذاری به جشنواره با هدف ایجاد تحول در صنعت گیم بود که امیدواریم این تحول حاصل شود. تا کنون فصل جدیدی از تحولات در صنعت بازی‌سازی شکل گرفته است. همچنین بخش سرمایه گذاری توانسته است جای خود را باز کند، با وجود آنکه امسال برای نخستین بار بود که در بخش‌های جشنواره جای گرفت.

وی افزود: استقبال خوبی از بخش سرمایه گذاری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر انجام شده و بیش از ۵۴ محصول به دبیرخانه ارسال شد. این تعداد محصول توسط ۱۵ شرکت، ۱۸ تیم بازی‌ساز، ۱۳ بازی ساز به صورت انفرادی، ۸ پلت فرم حوزه بازی‌سازی است.

دبیر بخش سرمایه‌گذاری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر گفت: دو پیش رویداد را در این بخش برگزار کردیم که در اولین پیش رویداد توانستیم ارتباط مناسبی را میان سرمایه گذاران، بازیسازان و ناشران برقرار کنیم. در دومین پیش رویداد ۲۵ ارائه توسط بازیسازان انجام شد. در این پیش رویداد دوم بیش از ۱۰ سرمایه گذار و ۵ ناشر بین المللی داخلی حضور داشتند که در نهایت ۱۲ تیم و محصول به مرحله نهایی شدن رسیدند. این ۱۲ تیم صبح شنبه ۲۳ دی از ساعت ۹ تا ۱۲ در حضور داوران به ارائه خواهند پرداخت و در نهایت محصولات ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵ استان در این بخش حضور داشتند که استان‌های تهران و اصفهان بیشترین تعداد آثار را در بخش سرمایه گذاری داشتند. همچنین استان‌های فارس، گیلان و ایلام از جمله استان‌هایی بودند که آثار بیشتری را به جشنواره ارسال کرده بودند. البته شاهد ارسال آثار از استان‌های محروم همچون سیستان و بلوچستان هم بودیم.

فراهانی گفت: در بخش سرمایه گذاری جشنواره ده سبک از سبک‌های مختلف بازی‌ها به دبیرخانه ارسال شده است. این امر نشان می‌دهند که صنعت گیم نیازمند سرمایه گذاری بیشتری است. در این بخش ۱۰ سرمایه گذار تا سقف ۱۰ میلیارد تومان از بازیسازان حمایت می‌کنند.

وی افزود: در طول سال قرار است روند حمایت از بازی‌ها را در دستور کار داشته باشیم. به این معنا که با بازیسازان در ارتباط باشیم و بتوانیم محصولات شأن را مورد حمایت مالی قرار دهیم.

کد خبر 5989666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha