۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸

مشاور بانوان در تبلیغات اردبیل:

تربیت افراد جامعه اصلی‌ترین رسالت زنان است

تربیت افراد جامعه اصلی‌ترین رسالت زنان است

اردبیل - مشاور امور بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تربیت افراد جامعه در اسلام نشات گرفته از تربیت مادر و اصلی ‌ترین رسالت زنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ستاره رادفرد ظهر سه‌شنبه در نشست علمی و فرهنگی ویژه کارکنان و خانواده تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: زمانی که تمدن به ظاهر پیشرفته روم، ارزشی برای زنان قائل نبودند یا مسیحیان به زن به عنوان شیطان نگاه می‌کردند دین اسلام جایگاه ویژه به مقام زن بخشید.

وی افزود: اسلام هم در اجتماع و هم در خانواده به زن ارزش داده چرا که زن سازنده خانواده است و خانواده کوچک‌ترین واحد اجتماعی پس زن سازنده جامعه است.

مشاور امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: در فرهنگ آذری و فولکلور ما که از دین اسلام درس گرفته به زن ارزش خاصی قائل هستند.

رادفرد به کتب مربوط به بانوان در فرهنگ آذری اشاره کرد و افزود: در کتاب «دده قور قود» از بانوان قهرمان نوشته شده مثل «قرار ختایی پری» همسر شاه طهماسب، «نیگار همسر کور اوغلو» و «هجر همسر قاچاق نبی» که همگی آثاری ماندگار در ادبیات فولکلور آذری هستند.

وی تاکید کرد: امروز در جهان غرب اشتغال زنان به عنوان مسئله مهم بیان می‌شود که در این میان غرب تفاوت تکوینی و طبیعی خانم‌ها را نادیده گرفته و تساوی اشتغال زن و مرد را مطرح می‌کند.

مشاور امور بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: این موضوع موجب طرح نظریه‌های اجتماعی خانواده‌نگر گشته و بازگشت زن به آغوش خانواده را شعار می‌دهند تا از مشکلات جامعه بکاهند.

رادفرد گفت: دیدگاه افراطی غرب نسبت به تساوی زن و مرد در بحث اشتغال، زن را از هویت مادری دور می‌کند اما اسلام به تمام وجوه انسانیت توجه کرده و تربیت انسان را به زن می‌سپارد.

کد خبر 5989763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha