۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۵

فرمانده سابق سپاه عاشورا:

رهایی از یوغ سلطه‌گران خارجی از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود

رهایی از یوغ سلطه‌گران خارجی از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود

اردبیل - فرمانده سابق سپاه عاشورا گفت: رهایی از یوغ سلطه‌گران خارجی و ایستادگی در برابر استبداد از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلام عسگر کریمیان بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنایت تروریستی کرمان با بیان اینکه بیگانه ستیزی و مبارزه با نظام سلطه یکی از اهداف انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: رهایی از یوغ سلطه‌گران خارجی و ایستادگی در برابر استبداد، از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بود که به برکت خون شهیدان و مجاهدت مجاهدان، این کار به ثمر نشست.

وی با اشاره به اینکه کدخدای خود خوانده نظام جهانی تحمل پیروزی ملت ایران را نداشت، افزود: آمریکا با به راه انداختن جنگ تحمیلی، مسائل تجزیه‌ای و جریان‌های ایدئولوژیک تلاش کرد تا ثمره‌ی مبارزات مردمی در نهضت انقلاب اسلامی را تضعیف و نابود کند که ملت ایران ایستادگی کردند.

فرمانده سابق سپاه عاشورا با تأکید بر اینکه دشمن امروز وارد نبرد پیچیده فرهنگی، شناختی و ادراکی شده است، تصریح کرد: تلاش دشمن در این جنگ تأثیرگذاری بر اذهان و ادراکات ماست و برای ایستادگی در برابر این تهاجم نیاز به تربیت داریم.

سردار کریمیان تربیت و تعلیم را دو بال مهم در شناخت مسائل اجتماعی توصیف کرد و خاطرنشان کرد: امر تربیت از دوران طفولیت شروع می‌شود و در کنار همه عوامل تأثیرگذار، مجموعه‌های فرهنگی به‌ویژه کانون پرورش فکری، مأموریتی مهم و خطیر بر عهده دارند تا با توجه به فرهنگ بومی و محلی و فرهنگ اسلامی، در فراهم ساختن زمینه رشد و پرورش نسل آینده‌ساز کشور تلاش کنند.

وی ادامه داد: پمپاژ روحیه‌ی ناامیدی در قشر جوان و نوجوان کشور از رویه‌های دشمن در تضعیف این نظام است که تقویت نقاط قوت و رفع کاستی‌ها برای بی‌اثر کردن نقشه دشمن ازجمله راهکارهاست و استفاده از زبان فرهنگ و هنر در این خصوص کارساز است.

فرمانده سابق سپاه عاشورا افزود: سوق دادن کودکان به فعالیت‌های فرهنگی، روحیه اجتماعی آن‌ها را تقویت کرده و ذهنشان را نسبت به اتفاقات پیرامون روشن می‌کند.

کریمیان با اشاره به اینکه ما از منابعی غنی و ارزشمند از علوم انسانی بهره‌مند هستیم، گفت: دشمن می‌خواهد با برنامه‌های ظاهری و جذابیت‌های دنیوی برای ایجاد بحران هویتی، در عمق اندیشه‌های جوانان ما نفوذ کند که نیاز است ضمن آشنا کردن فرزندانمان با تمدن غنی ایران اسلامی به آن‌ها یاد دهیم تا به فرهنگ و گذشته خود افتخار کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه نشر ادبیات ایثار و مقاومت کار ارزشمندی را در کانون استان اردبیل شروع کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: قرار است مفاهیم مقاومت و جریانات دوران طلایی و پرافتخار دفاع مقدس که در آن دوران از شرف، مرزها، فکر و اندیشه‌ی خودمان دفاع کردیم، در قالب داستان و قصه برای بچه‌ها نقل شود تا این نسل، شهدا را بشناسند و بدانند جانبازان سختی نفس کشیدن را به جان خریدند تا ما در مسیر آبادانی این مرزوبوم به‌راحتی نفس بکشیم.

کد خبر 5991797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha