۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸

فیدان: مهاجرت‌ غیرقانونی با اعضای اداره موقت افغانستان بررسی شد

فیدان: مهاجرت‌ غیرقانونی با اعضای اداره موقت افغانستان بررسی شد

وزیر امور خارجه ترکیه گفت که در دیدار کاردار کابل با اعضای اداره موقت افغانستان، مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی و بازگشت مهاجران غیرقانونی افغان از ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که در دیدار جنک اونال کاردار کابل با اعضای اداره موقت افغانستان، موضوعات مبارزه با مهاجرت‌ های غیرقانونی و بازگشت مهاجران غیرقانونی افغان از ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ترکیه دیدار مورد بحث را یکی از نشست‌ های عادی جنک اونال کاردار کابل با اعضای اداره موقت افغانستان توصیف کرد.

هاکان فیدان در ادامه افزود: در این نشست مبارزه با مهاجرت‌ های غیرقانونی از افغانستان مورد بررسی قرار گرفت. در همین راستا مسایل مربوط به بازگشت مهاجران غیرقانونی افغان به کشورشان نیز مورد بحث قرار گرفت.

فیدان تاکید کرد: هیچ وعده ای مبنی بر اعطای روادید و اجازه اقامت به مهاجران افغان مطرح نیست.

بی بی سی پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که ترکیه در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۳ بیش از ۳ هزار پناهجوی افغان را به افغانستان «اخراج اجباری» کرده بود.

در گزارش این رسانه آمده بود: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ۱۴ ماه می، حضور میلیون‌ ها مهاجر در ترکیه در محور کارزارهای انتخاباتی «ائتلاف ملت» رقیب رجب طیب اردوغان قرار داشت.

مدیریت امور پناهندگان در وزارت کشور ترکیه در بیانیه ای گفته بود در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳، حدود ۱۰ هزار پناهجو از ترکیه اخراج شده‌ اند که ۳۲۷۷ تَن از آنها به افغانستان بازگردانده شدند. این افراد با ۲۰ پرواز چارتر به کابل و به مسوولان طالبان تحویل داده شدند.

کد خبر 5991810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha