۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۱

معاون بهزیستی اردبیل عنوان کرد؛

پرداخت حق پرستاری به بیش از ۱۰۰۰ نفر از معلولان در اردبیل

پرداخت حق پرستاری به بیش از ۱۰۰۰ نفر از معلولان در اردبیل

اردبیل - معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: یک‌هزار و ۶۰۰ نفر از خانواده‌های افراد دارای معلولیت در اردبیل حق پرستاری دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا محمدی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمایت از خانواده و مشارکت اعضای خانواده در نگهداری افراد دارای معلولیت از رویکردهای اصلی توانبخشی خانواده محور بهزیستی است، اظهار کرد: بهزیستی استان اردبیل به یک‌هزار و ۶۲۴ نفر از خانواده‌های دارای معلول، حق پرستاری پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه با حفظ تحکیم بنیاد خانواده و کرامت انسانی خانواده، فرد دارای معلولیت با آسودگی خاطر در کنار خانواده به زندگی خود ادامه دهد، افزود: حق پرستاری حمایتی مالی است که توسط بهزیستی با هدف کمک به ارتقا سلامت فرد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که قادر به انجام فعالیت‌های روزمره زندگی نمی‌باشد و نیازمند فردی به عنوان مراقب است،

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل به پرداخت ماهانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با هدف کمک به اقتصاد خانواده با جبران هزینه‌های مراقبت و کاهش بار تقاضای مراکز توانبخشی شبانه روزی و افزایش امکانات مراقبتی مورد نیاز به مددجویان اجرا می‌شود.

محمدی بیان کرد: اولویت حق پرستاری با افراد بسترگرا و نیازمند به مراقب و خانواده‌های دارای دو یا چند معلول است که در دهک درآمدی ۱ تا ۷ قرار دارند که به علت سیاست سازمان، پرداخت مستمری به ترتیب اولویت، با ۳ دهک اول درآمدی است.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۷۹ نفر حق پرستاری خانواده محور و ۳۴۵ نفر حق پرستاری ضایعه نخاعی هستند که در حوزه ضایعه نخاعی پشت نوبتی نداریم و شاهد رشد ۶۳ درصدی در میزان رشد افراد تحت پوشش در این حوزه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هستیم.

کد خبر 5991814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha