۲۲ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۰۸

وزیر آموزش و پرورش:

تحقق مدرسه قوی نیازمند همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

تحقق مدرسه قوی نیازمند همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

قم- وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رسیدن به مدرسه قوی نیازمند همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش هستیم و اگر دانش‌آموزان در مدارس معارف دینی را فرا بگیرند در ادامه جامعه قوی نیز شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی عصر جمعه در پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: مدرسه دارای جایگاه مهمی است و برای رسیدن به ایران قوی نیازمند مدرسه قوی هستیم.

صحرایی ادامه داد: داشتن مدرسه قوی، موجب خواهد شد تا جامعه و آینده کشور قوی باشد و عرصه‌های دیگری همانند اقتصاد و فرهنگ غنی شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برای رسیدن به مدرسه قوی نیازمند همراهی و همکاری با حوزه علمیه هستیم که اگر دانش‌آموزان در مدارس معارف و ارزش‌های دینی و اسلامی را فرا بگیرند این امر در رسیدن به جامعه قوی کمک می‌کند.

صحرایی بیان کرد: مدرسه تنها مرکزی است که جامعه بدون توجه به سیاست‌ها در هر دوره‌ای فرزندان خود را به حاکمیت می‌سپارد.

وی ابراز کرد: دانش آموزان و نسل جدید نیازمند معارف دینی و اسلامی هستند و در حادثه کرمان نیز شاهد بودیم که یک سوم از کسانی که در این حادثه به شهادت رسیدند از دانش آموزان بودند.

وی افزود: روح سند تحول آموزش و پرورش اتحاد و انسجام است و نیاز است در راستای تحقق اهداف سند تحول، برنامه ریزی های مشترکی صورت گیرد و به صورت تخصصی گام برداریم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مسجد از جمله بهترین مراکز تربیتی در جامعه است و به همین دلیل برقراری تماس بین مدرسه و مسجد ضرورت دارد.

وی گفت: مدیران کل آموزش و پرورش در استان‌های کشور باید گفتمان سازی موضوع اتحاد مدرسه، مسجد و خانواده را دنبال کنند که این امر اثرات بسیار مطلوبی دارد.

وی اضافه کرد: ما منعی بر سر راه اتحاد در این بخش نداریم و ما حق نداریم منفعت‌های فردی و سازمانی را بر منفعت جامعه و نظام اسلامی ترجیح دهیم.

صحرایی افزود: راهبرد اصلی ما انسجام و اتحاد و یکپارچگی است و تلاش‌ها باید هم افزایی شود، چرا که اثربخشی اقدامات جداگانه کمتر است.

وی ابراز داشت: همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش بسیار مهم و اثر بخش است و می‌تواند فرصت‌های جدیدی ایجاد کند.

کد خبر 5992569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha