لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ نودونهمین روز؛

تداوم حمله های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه

تداوم حمله های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه

حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف نوار غزه از جمله خان‌یونس ادامه دارد که بر اثر آن شماری شهید و برخی دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: ارتش رژیم صهیونیستی با گذشت بیش از سه ماه از آغاز تجاوز خود به نوار غزه بامداد امروز حمله‌های گسترده‌ای را علیه بیمارستان و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در این باریکه انجام داد.

تداوم حمله های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه

حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف نوار غزه از جمله خان‌یونس ادامه دارد.

در نتیجه حمله‌های پیاپی هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به خان‌یونس در جنوب نوار غزه ۲۱ فلسطینی به شهادت رسیدند.

بمباران خانه‌ای در خیابان النفق واقع در شهر غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت ۴ فلسطینی و ناپدیدشدن ۲۰ نفر انجامید.

در نتیجه بمباران یک خودرو مربوط به اداره مخابرات فلسطین در خان‌یونس از سوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز ۲ نفر به شهادت رسیدند.

همچنین یک کوادکوپتر ارتش رژیم صهیونیستی به سوی شهروندان فلسطینی در شمال اردوگاه الشاطی در غرب غزه تیراندازی کرد و ۲ نفر از آنان را زخمی کرد.

در نتیجه بمباران خانه‌ای در منطقه السوارحه در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه نیز چندین فلسطینی زخمی شدند.

علاوه بر این یک بالگرد آپاچی ارتش رژیم صهیونیستی به روی منطقه‌های شرقی اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه آتش گشود.

ارتش رژیم صهیونیستی منطقه الشوکه در رفح واقع در جنوب نوار غزه را نیز بمباران کرد.

شهرک شجاعیه در شرق شهر غزه نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف گرفته شد.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی منطقه معن واقع در شرق خان‌یونس را هدف قرار دادند.

اطراف بیمارستان ناصر در خان‌یونس نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی اطراف مدرسه خلیفه بن زاید را نیز بمباران کردند. این در حالی است که این مدرسه صدها آواره فلسطینی را در خود جای می‌دهد.

پیکر چند شهید حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز از عبسان الکبیره واقع در شرق خان‌یونس به بیمارستان اروپایی غزه منتقل شدند. این افراد توسط پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی هدف گرفته شدند.

شهید و مفقود شدن ۳۰۸۴۳ نفر با گذشت ۹۹ روز از جنگ غزه

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: با گذشت ۹۹ روز از شروع جنگ علیه غزه، ۳۰۸۴۳ نفر شهید و مفقود شده‌اند.

همچنین دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه بیان کرد: با گذشت ۹۹ روز از جنگ علیه غزه ۱۰۴۴۰ کودک و ۷۱۰۰ زن شهید شده‌اند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی از زخمی شدن ۶۰۳۱۷ نفر از زمان شروع جنگ تاکنون نیز خبر داد.

همچنین با گذشت ۹۹ روز از جنگ غزه ۷۰۰۰ نفر مفقود شده‌اند که ۷۰ درصد از آنان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه اعلام کرد که اشغالگران مرتکب کشتار علیه ۱۰ نفر از افراد یک خانواده در رفح شده‌اند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه آمده است: اشغالگران، فلسطینی‌ها را به سمت رفح کوچ می‌دهند با این ادعا که منطقه امن است و سپس آنها را بمباران می‌کنند.

حمله های جدید حزب الله به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی

داره اطلاع رسانی جنگی حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت در ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه به وقت محلی امروز شنبه، مرکز نظامی العاصی دشمن صهیونیست را هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان در بیانیه دیگری از هدف قرار گرفتن مرکز نظامی برکه ریشا با سلاح مناسب خبر داد.

همچنین حزب الله لبنان، پادگان برانیت رژیم صهیونیستی را از لبنان هدف قرار داد.

از سوی دیگر رادیو رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش این رژیم مناطقی از جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

قطع کامل خطوط ارتباطی در نوار غزه برای دومین روز پیاپی

قطع کامل شبکه‌های ارتباطی و خطوط اینترنت در نوار غزه برای دومین روز پیاپی در این باریکه به دلیل حمله‌های گسترده رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که بیش از ۸۰ درصد از زیرساخت‌های بخش ارتباطات در نوار غزه به دلیل بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تخریب و نابود شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، با وجود آنکه نیروهای فعال در سازمان‌های ارتباطی نوار غزه پیش از این از طریق نهادهای بین المللی هماهنگی‌های لازم برای تعمیر شبکه‌های ارتباطی را به عمل آورده بودند اما بارها توسط اشغالگران صهیونیست هدف قرار گرفته اند.

این هفتمین بار از آغاز عملیات طوفان الاقصی است که شبکه‌های ارتباطی به صورت کامل در نوار غزه قطع می‌شود. قطع راه‌های ارتباطی باعث می‌شود عملیات نجات بازماندگان حمله‌های رژیم صهیونیستی با شکست رو به رو شود.

از سوی دیگر شبکه المیادین از تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه شرق دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه خبر داد.

خبرنگار این شبکه تاکید کرد: سردی هوا و کاهش درجه دما باعث شده مشکلات زیادی برای آوارگان فلسطینی در سایه نبود امکانات و کمک‌های بشردوستانه به وجود آید.

وی در ادامه افزود: با این وجود شاهد بازگشت بخشی از آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود در بیت حانون و دیگر منطقه‌های ویران شده هستیم. این در حالی است که حمله‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه محله الدرج در شهر غزه ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است.

قطع کامل خطوط ارتباطی در نوار غزه برای دومین روز پیاپی

هاآرتص گزارش داد؛ نتانیاهو یک شیّاد است / مَرد شکست‌های پی‌درپی

روزنامه عبری زبان هاآرتص با نزدیک شدن به صدمین روز از جنگ در نوار غزه در گزارشی با انتقاد از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: بعد از گذشت روزهای طولانی از جنگ علیه نوار غزه اولویت کابینه اسرائیل باید بازگرداندن اسرا از این منطقه باشد حتی اگر به قیمت آتش بس یا آزادی هزاران اسیر فلسطینی تمام شود.

در ادامه این گزارش آمده است: بازی با کلمات در رسانه‌ها چیزی را تغییر نمی‌دهد. امروزه اصطلاح نابودی حماس جای خود را به خلع سلاح کردن نوار غزه داده است. نتانیاهو مرد شکست‌های پی در پی در زمینه‌های مختلف است.

این روزنامه عبری زبان اضافه کرد: ما شاهد تضعیف توان سیاسی و اعتبار بین المللی اسرائیل هستیم. در خارج از اسرائیل با مافیای ائتلافی به صورت متفاوتی برخورد می‌شود. اهداف اعلام شده در نوار غزه به صورت کامل محقق نخواهد شد چرا که این اهداف از حمایت‌های داخلی و بین المللی برخوردار نیستند.

هاآرتص همچنین تاکید کرد: ما شاهد حضور یک کابینه ناتوان به ریاست یک شخص شکست خورده و شیاد هستیم. بعد از گذشت نزدیک به ۱۰۰ روز از آغاز جنگ افق نظامی و سیاسی ما همچنان نامعلوم است. مدت زمان این جنگ در مقایسه با جنگ سال ۲۰۱۴ دو برابر و جنگ سال ۱۹۷۳ پنج برابر و جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷، ۱۶ برابر است.

این روزنامه اضافه کرد: ما هنوز درگیر تبعات جنگ اکتبر ۱۹۷۳ هستیم و این به آن معنی است که چشم انداز تیره ای برای ۵۰ سال آینده خواهیم داشت. تبعات عملیات هفت اکتبر ۲۰۲۳ چندین سال گریبانگیر ما خواهد بود. در جبهه شمالی نیز ژنرال‌های اسرائیلی از یک درگیری چند وجهی سخن می‌گویند. این درگیری‌ها طی سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. کابینه اسرائیل اهمیتی به ساکنان این منطقه نمی‌دهد.

روزنامه هاآرتص درباره تبعات اقتصادی این جنگ نوشت: اسرائیل با یک بحران جدی رو به رو است. خبرهای اقتصادی اخیر در اسرائیل وحشتناک بوده و نتانیاهو نمی‌تواند امور اسرائیل را در شرایط سخت کنونی به خوبی مدیریت کند. او نمی‌خواهد اقدامات اقتصادی لازم را برای بهبود شرایط کنونی اتخاذ کند تا مبادا حمایت‌های کسب شده را با توجه به انتخابات از دست ندهد.

این روزنامه تصریح کرد: نتانیاهو به دنبال تقویت پایه‌های حکمرانی و شانه خالی کردن از بار مسوولیت‌های خود به دلیل ایجاد یک باتلاق جنگی و بحران اقتصادی است. آقای امنیت ما مسؤول بزرگترین شکست امنیتی اسرائیل به شمار می‌رود. در سطح سیاسی نیز شکست خورده و با دادگاه لاهه دست و پنجه نرم می‌کند. در بحث اقتصادی نیز نتانیاهو به دنبال نابودی زندگی ما است.

پیش از این الجزیره گزارش داده بود که ارزیابی‌های تحلیلگران صهیونیستی در خصوص جنگ غزه این است که این جنگ نتوانسته اهداف مورد نظر خود را تأمین کند و تمامی این تحلیلگران نسبت به سرنوشت ادامه جنگ در غزه هشدار داده‌اند. برخی از این تحلیلگران مدعی هستند که دستاوردهای جزئی محقق شده ولی در صورت ادامه جنگ و درگیری‌های زمینی ممکن است به یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی منجر شود.

نتانیاهو یک شیّاد است/ مَرد شکست‌های پی‌درپی

بمباران بیمارستان و اردوگاه‌های آوارگان در غزه

رسانه‌های خبری گزارش دادند که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز حمله‌های گسترده‌ای را علیه منطقه‌های اطراف بیمارستان شهدا الاقصی واقع در مرکز نوار غزه انجام دادند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز حمله‌های جدیدی را علیه مرکز شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه انجام دادند.

این حمله‌ها در محوری انجام می‌گیرد که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت و عناصر ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه رخ داده است.

فعالان فلسطینی اعلام کردند که حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همراه با حمله‌های توپخانه ای این رژیم علیه بخش‌های مختلف باریکه از جمله اطراف اردوگاه‌های النصیرات، البریج و المغازی در مرکز نوار غزه بوده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین اطراف چادر محل اسکان آوارگان فلسطینی را در شرق گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند که در این جنایت دست کم ۱۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی هم زخمی شدند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای منتشر شده تعدادی از این شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند.

حمله اشغالگران به منطقه‌های مختلف کرانه باختری

از سوی دیگر رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که عناصر ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز شنبه به صورت گسترده‌ای به بخش‌های مختلف کرانه باختری یورش بردند.

این عناصر صهیونیست برای بازداشت یک فلسطینی به شهر قلقیلیه واقع در شمال کرانه باختری حمله کردند و در نهایت نتوانستند وی را بازداشت کنند.

در این حین جوانان فلسطینی با آتش زدن لاستیک در محله کفرسابا واقع در این شهر مانع پیشروی عناصر صهیونیست شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی به منطقه عزون واقع در شرق قلقیلیه نیز حمله کردند.

این در حالی است که بامداد امروز در درگیری مسلحانه مبارزان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر صهیونیست در شهرک ادورا در نزدیکی الخلیل سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

ساعاتی پیش از این منابع محلی از درگیری شدید مبارزان مقاومت با نظامیان اشغالگر متجاوز در شهرک ادورا در غرب الخلیل خبر داده بودند.

منابع عبری زبان نیز تاکید کردند که گروهی از مبارزان مقاومت به داخل شهرک صهیونیست‌نشین «ادورا» نفوذ کرده و درگیری شدیدی در این منطقه در جریان است.

شهر بیت لحم واقع در کرانه باختری نیز شاهد حمله اشغالگران صهیونیست بوده است.

تنش میان تل آویو و همپیمانانش

از سوی دیگر سایت خبری آکسیوس به نقل از مسؤولان آمریکایی گزارش داد که سخنان وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره غزه باعث افزایش تنش میان این رژیم و همپیمانان آن به ویژه آمریکا شده است.

پیش از این سایت آکسیوس به درخواست وزرای صهیونیست مبنی بر به آتش کشیدن نوار غزه و بیرون کردن ساکنان آن اشاره کرده بود.

معلول شدن هزاران نظامی صهیونیست در درگیری‌های زمینی غزه

پایگاه خبری عبری زبان واللا فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی معلول شدن ۴ هزار نظامی خود در جنگ غزه را تأیید کرده و برآوردها نشان می‌دهد که مجموع نظامیانی که در این جنگ معلول شدند، به ۳۰ هزار نفر می‌رسد.

همچنین پایگاه خبری عبری زبان واللا اعلام کرد که فرمانده گردان ۸۲۲۶ و گردان ۳۶۳ ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد با مقاومت در نوار غزه زخمی شدند.

علاوه بر این «یواو لیمور» تحلیلگر نظامی روزنامه اسرائیل الیوم به مناسبت نزدیک شدن جنگ در غزه به روز صدم تاکید کرده است که تل آویو همچنان به دنبال پیروزی غیرقابل تحقق در غزه است.
این کارشناس عبری زبان همچنین در ادامه گفت: بازگرداندن اسرا از غزه به این زودی اتفاق نخواهد افتاد و ارتش در تقلا برای کسب یک پیروزی رسانه‌ای است و این در حالی است که حماس همچنان در میدان قدرتمند ظاهر شده و به مبارزه ادامه می‌دهد و وعده‌های پس از هفتم اکتبر محقق نشده است.

در حال تکمیل

کد خبر 5992674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha