۲۵ دی ۱۴۰۲، ۸:۴۰

مسئول کانون فرهنگی امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود:

تقابل با انحراف مهمترین عرصه نقش آفرینی امام هادی (ع) بود

تقابل با انحراف مهمترین عرصه نقش آفرینی امام هادی (ع) بود

لاهرود- مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: یکی از مهمترین عرصه های نقش آفرینی حضرت امام هادی (ع) عرصه تقابل با انحراف برای مدیریت فکری جامعه اسلامی بود.

اسماعیل دستگزار در گفت وگو با خبرنگار مهر، با تسلیت سالروز شهادت غمبار حضرت امام هادی (ع) اظهار کرد: دهمین پیشوای شیعیان جهان حضرت امام هادی (ع) در دوران امامت خویش برای نشر احکام اسلام، گام های بلندی برداشت و در راه وصال رهروان حقیقت به سرچشمه نیکی و ارائه طریق حق همچون خورشیدی تابناک درخشید.

وی با بیان اینکه آن امام بزرگوار مسئولیت ارزشمند تعلیم و تعلم و نگهبانی از فرهنگ اسلامی را برعهده داشت، خاطرنشان کرد: اگرچه همه ادوار تاریخ اهل بیت (ع) از جهتی خاص به حساب می آیند اما عصر امام هادی (ع) در حوزه اندیشه و فکر و نیز پی ریزی های ساختارمند برای ادامه حیات فکری شیعه دورانی متفاوت به شمار می آید.

مسئول کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود با بیان اینکه یکی از فعالیت های عمده ای که از طرف امام هادی (ع) برای مدیریت فکری جامعه اسلامی صورت گرفت، تصریح کرد: برخورد صریح و بدون تعارف آن حضرت با جریان های انحرافی بود و این انحراف وقتی رنگ و لعاب شیعی به خود می گرفت این برخوردها به مراتب شدید تر می شد چرا که ایجاد انحراف در لباس جبهه حق به حیثیت جریان امامت که مدار جبهه حق بود لطمات جبران ناپذیری وارد می کرد.

دستگزار یکی از اصلی ترین فعالیت های امام هادی (ع) برای مدیریت فکری جامعه را اهتمام به پاسخگویی به شبهات دانست و افزود: آن حضرت تلاش می کرد تا هیچ شبهه ای بدون پاسخ در جامعه باقی نماند و چه به صورت کتبی و چه به صورت شفاهی به این شبهات پاسخ می داد.

مسئول کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده سید خراسانی (ع) شهر لاهرود، از امام هادی (ع) به عنوان یکی از مفسران بزرگ آیه‏ های قرآن کریم یاد کرد و گفت: تأملی در معنی و مفهوم «هادی» که معروف ترین لقب حضرت امام علی النقی الهادی (ع) است، بسیاری از حقایق را روشن می‌سازد.

دستگزار تصریح کرد: آن حضرت در سراسر عمر پربار خویش لحظه ای از تلاش برای آگاه کردن مردم و آشنا کردن آنها به حقایق مذهبی دست بر نداشت و تربیت شاگردان و اصحابی شایسته برای صیانت از جایگاه دین مبین اسلام یکی از مهم ترین آثار پر برکت دوران امامت آن امام بزرگوار است.

کد خبر 5994757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha