۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مرکزی خبر داد؛

ارجاع بیش از ۲۰۰ پرونده خسارت ساختمان‌های مرکزی به صندوق حوادث

ارجاع بیش از ۲۰۰ پرونده خسارت ساختمان‌های مرکزی به صندوق حوادث

اراک- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مرکزی گفت: بیش از ۲۰۰ پرونده حوادث طبیعی ساختمان این استان در مدت ۲ سال گذشته به صندوق حوادث طبیعی کشور ارجاع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید ملااسماعیلی اظهار کرد: بر اساس قانون، صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در راستای کاهش بار مالی خسارات ناشی از حوادث طبیعی، از ابتدای سال گذشته در ذیل وزارت امور اقتصادی و دارایی ایجاد و فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

وی ادامه داد: بر این اساس، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تمامی ساختمان‌های مسکونی در سراسر کشور و استان مرکزی که دارای اشتراک قانونی برق هستند، تحت پوشش بیمه پایه حوادث طبیعی ساختمان قرار گرفته‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی بیان کرد: بر اساس قانون، بخشی از منابع صندوق توسط دولت و بخشی نیز از طریق وصول حق بیمه مشترکان از مسیر قبوض برق توسط شرکت توزیع نیروی برق دریافت و به حساب صندوق واریز می‌شود.

ملااسماعیلی اظهار کرد: همچنین مالکانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی قرار دارند، از پرداخت حق بیمه معاف بوده و حق بیمه آنها به طور کامل توسط دولت پرداخت می‌شود

وی ادامه داد: بیمه حوادث طبیعی ساختمان به عنوان یک بیمه پایه محسوب می‌شود و تنها بخشی از خسارت را می‌پردازد و نیاز است مردم برای کاهش هزینه‌های ناشی از خسارات احتمالی، در کنار آن از بیمه‌های تکمیلی حوادث ساختمان که با تنوع بالا در صنعت بیمه استان ارائه می‌شوند استفاده کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات اداره کل مدیریت بحران استانداری به عنوان متولی اصلی استانی خاطرنشان کرد: در مدت ۲ سال اخیر حدود ۲۰۰ خسارت در استان شناسایی و به همراه مستندات کافی توسط مدیریت بحران استانداری گزارش شده است.

ملااسماعیلی افزود: صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در این مدت بر اساس خسارت اعلامی به مردم استان، مبالغی را به حساب افراد خسارت دیده واریز شده و نیاز است برای جبران خسارات احتمالی مردم نسبت به بیمه ساختمان منازل خود اقدام کنند.

کد خبر 5996110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha