۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵

رییس آزمایشگاه مرکزی آبفای استان البرز:

کیفیت آب شرب البرز روزانه پایش و کنترل می‌شود

کیفیت آب شرب البرز روزانه پایش و کنترل می‌شود

کرج- رییس آزمایشگاه مرکزی آب و فاضلاب استان البرز گفت: آب شرب مورد استفاده شهروندان البرزی به صورت روزانه در آزمایشگاه مرکزی بررسی و کیفیت آن تأیید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نگین شیخ نصیری پیش از ظهر سه شنبه در بازدید اصحاب رسانه از مرکز کنترل و پایش آب و پساب فاضلاب استان البرز با اشاره به فعالیت آزمایشگاه‌های مجهز در دو بخش شیمی و میکروبی در آزمایشگاه مرکزی گفت: در بخش شیمی، بر مسائل فیزیک و شیمیایی آب و فاضلاب و ریزآلاینده های آبی و معدنی کار می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش باکتریولوژی نیز بر باکتریولوژی و بیولوژی آب و پساب کار می‌شود، عنوان کرد: تعداد موارد نیازمند آزمونی که روزانه به این آزمایشگاه وارد می‌شود، بسیار بالاتر از حدی است که هر آزمایشگاه دیگری می‌تواند گنجایش داشته باشد. آزمایشگاه مرکزی البرز با توجه به تجهیزات و پتانسیل خوب خود، می‌تواند پاسخگوی همه این نمونه‌ها باشد.

رئیس آزمایشگاه مرکزی آبفای استان البرز بیان کرد: در این آزمایشگاه آب شرب مورد استفاده شهروندان به صورت روزانه بررسی و کیفیت آن تأیید می‌شود. ممکن است در حوزه‌ای به هر دلیل که غالباً شکستگی‌ها یا حوادث غیرمترقبه در سطح شبکه است، اختلال ایجاد شود که این گونه موارد به سرعت گزارش شده و مورد آزمون قرار می‌گیرند و مرتفع می‌شوند.

شیخ نصیری گفت: تلاش تمام کارشناسان آزمایشگاه مرکزی در استان البرز این است که استانداردهای لازم برای انجام آزمون به لحاظ استاندارد جمعیتی به بهترین نحو پوشش داده شوند. در همه امور و فرایندها از جمله کلرسنجی، آزمون باکتریولوژی، کدورت سنجی و … استانداردهایی مطابق با ضوابط و الزامات ابلاغ شده وجود دارند که فرایندها با ظرفیت یک و نیم برابر بیشتر از این استانداردهای تصویب شده انجام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نتایج این آزمون‌ها در محدوده مطلوب استاندارد است، اعلام کرد: در صورت شکستگی در سطح شبکه یا برخورد با مشکلی به لحاظ طعم، مزه، بو یا ظاهر آب، آزمایشگاه مرکزی همواره پاسخگوست و شهروندان می‌توانند از طریق تماس با مرکز ۲۲ یا آزمایشگاه مرکزی البرز به شماره ۳۲۱۲۴ مورد را اعلام کنند تا همکاران ما در محل حاضر شوند و اقدام به نمونه برداری کنند؛ نتیجه به صورت تلفنی به مشترک اعلام می‌شود.

کد خبر 5996234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha