۲۶ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۳۹

استاندار کردستان اعلام کرد؛

احیای خوشه‌های صنعتی موتور محرکه تولید در کردستان

احیای خوشه‌های صنعتی موتور محرکه تولید در کردستان

سنندج_ استاندار کردستان از احیای خوشه‌های صنعتی به عنوان موتور محرکه تولید در استان کردستان یاد کرد و حمایت از تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنعتی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل زارعی کوشا عصر سه‌شنبه در راستای بررسی موانع رشد صنعت، برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی ظرفیت‌های مغفول خوشه‌های صنعتی و توسعه زیرساخت‌های این حوزه در استان، با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، دیدار کرد.

وی در خصوص بیان موضوعات مهم استان کردستان در حوزه صنعت، راه‌اندازی و حمایت از ظرفیت‌های تجاری و صنعتی، بررسی موانع رشد صنعت و احیای خوشه‌سازی راهبردی برای توسعه صنعتی با توجه به پتانسیل استان، با فرشاد مقیمی دیدار کرد.

در این دیدار توسعه و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی، فاصله معنادار زمین‌های معدنی استان نسبت به کشور، بررسی زیرساخت‌ها و عملیات عمرانی شهرک‌ها و اعتبارات و خدمات حمایتی برای توانمندسازی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان کردستان، مورد بحث و بررسی مدیران ارشد استانی و کشوری قرار گرفت.

در ادامه مقرر شد؛ سازمان صنایع کوچک بر مبنای سیاست‌ها و ساختارهای خود، استان کردستان را یکی از اولویت‌ها در حوزه زیرساخت در خصوص پروژه‌های عمرانی و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دهد و حمایت‌های لازم را اعمال کند.

در این جلسه همچنین پیرامون خدمات حمایتی صنایع کوچک استان کردستان تحت عنوان خوشه صنعتی، فن بازار، ارتقای فناوری، دانش‌بنیان شدن و سایر موارد حمایتی، تخصیص اعتبارات جهت توسعه و عملیاتی شدن تعدادی از طرح‌ها در برخی شهرستان‌های استان از محل اعتبارات سازمان صنایع کوچک و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی مواردی مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت و این سازمان حمایت خود را از صنوف تولیدی و ایجاد واحدهای کارگاهی در شهرک‌های صنعتی استان را اعلام کرد.

کد خبر 5996741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha