۲۸ دی ۱۴۰۲، ۸:۰۰

رییس سازمان صمت استان سمنان:

فعالیت ۱۲ هزار قالی‌باف در استان سمنان/ افزایش صادرات رقم خورد

فعالیت ۱۲ هزار قالی‌باف در استان سمنان/ افزایش صادرات رقم خورد

سمنان- رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه فرش یکی از مهمترین مزیت‌های تولیدی است، گفت: این استان دارای۱۲ هزار و ۱۰۰ قالی‌باف است.

یادگار احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های عظیمی در بخش فرش و دست بافت‌های مرتبط با آن دارد، بیان کرد: استان سمنان ۱۲ هزار و ۱۰۰ بافنده دارد که در نقاط مختلف استان فرش می بافند.

وی با بیان اینکه بسیاری از دست بافت‌های استان سمنان قابلیت عرضه در کشور و خارج از ایران را دارد، افزود: هشت مجتمع قالیبافی در استان سمنان مشغول به فعالیت است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان تعداد کارگاه‌های متمرکز تولید قالی و فرش در استان را ۵۸ باب دانست و تاکید کرد: ۳۵ کارگاه غیرمتمرکز در استان سمنان فرش و دست بافت تولید می‌کند.

احمدی همچنین درباره وضعیت واحدهای تولیدی و صادراتی استان سمنان هم توضیح داد: در ۹ ماهه سال جاری ۱۰۵ میلیون دلار کالاهای تولیدی استان از گمرک‌های رسمی سمنان صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۲۶۰ هزار تن کالا طی ۹ ماهه سال جاری از گمرک‌های رسمی استان صادر شده است، افزود: آمارها نشان از افزایش کیفیت و کمیت صادرات کالاهای تولیدی در استان سمنان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه ظرفیت‌های خوب صادراتی در استان وجود دارد، ابراز کرد: دو هزار و ۸۸۰ واحد صنفی در استان دارای پروانه فعالیت است.

احمدی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال همچنین ۵۴ کارت بازرگانی برای بازرگانان استان صادر شده است، گفت: در همین بازه زمانی شاهد تمدید ۶۷ کارت بازرگانی در استان سمنان بودیم.

کد خبر 5997825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha