۲۸ دی ۱۴۰۲، ۹:۵۷

رییس جمهور:

اقتصاد گردشگری فیروزکوه از محورهای مهم پیگیری دولت است

اقتصاد گردشگری فیروزکوه از محورهای مهم پیگیری دولت است

فیروزکوه- رییس جمهور با اشاره به اینکه حمایت از کشاورزی و دامداری مردم فیروزکوه می‌تواند اقتصاد این منطقه را متحول کند، گفت: اقتصاد گردشگری فیروزکوه از محورهای مهم پیگیری دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنجشنبه آیت الله ابراهیم رئیسی در ادامه بازدید از شهرستان‌های استان تهران، با حضور در شهرستان فیروزکوه در جمع پرشور مردم این شهرستان با اشاره به اینکه توجه به اصول اخلاقی سرمایه بسیار مهمی است گفت: کشاورزی در فیروزکوه اهمیت زیاد دارد و در این راستا باید سرمایه گذاری کرد تا محصولات باکیفیتی داشته باشیم و دغدغه آب و فروش و تبدیل محصول برای کشاورز وجود نداشته باشد.

حمایت از کشاورزی و دامداری اقتصاد فیروزکوه را متحول می‌کند

وی با بیان اینکه حمایت از کشاورزی و دامداری مردم فیروزکوه می‌تواند اقتصاد این منطقه را متحول کند گفت: تلاش مردم فیروزکوه ستودنی است و انشاالله این شرایط متحول شود و دامداری و کشاورزی تغییر کند.

برای تکمیل سد «نمرود» زمان یک ساله تعیین شد

رئیسی با تاکید بر اینکه مسئله آب بسیار مهم است افزود: طی بازدیدی که امروز از سد «‌نمرود» داشتیم اعلام می‌کنیم که ساخت این سد نباید ۲۰ سال زمان می‌برد و حداکثر زمان بهره برداری از سد یکسال تعیین شد تا مرد، از منافع آن بهره مند شوند و در این راستا مسئولیت‌هایی داده شد و نهضت ساماندهی پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار دولت است و ما از ابتدا عرض کردیم که این پروژه‌ها را به سامان خواهیم رساند و این مهم نیست که پروژه‌ها در چه دولتی آغاز شده باشد.

اقتصاد گردشگری و وضعیت درمان و اشتغال زایی فیروزکوه از محورهای مهم پیگیری دولت است

رئیس جمهور با بیان اینکه فعال شدن اقتصاد گردشگری فیروزکوه از محورهای مهم پیگیری دولت است عنوان کرد: این منطقه صنایع فعالی هم دارد و تقویت صنایع فیروزکوه و زیرساخت توسعه صنعتی شهرستان فیروزکوه از برنامه‌های دولت است.

رئیسی موضوع مهم دیگر را وضعیت سلامت مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت: در حوزه سلامت کارهای خوبی انجام شده و این مورد از موضوعات اصلی این منطقه است، وضع بیمارستانی و سلامت برای جمعیت ثابت و متغیر این منطقه کافی نیست دولت برای رفع این مشکلات برنامه‌هایی را اجرا می‌کند.‌

وی افزود: نکته مهم نیروی انسانی کارآمد است که در این منطقه از ظرفیت خوبی بره مند هستیم و در این راستا رفع بیکاری و اشتغال زایی از دغدغه‌های اصلی دولت در کل کشور و به ویژه در شهرستان سرسبز فیروزکوه که برای این موضوع برنامه‌هایی داریم.

مردم در نظام اسلامی مؤلفه مهم قدرت هستند

رئیسی بیان کرد: مردم متدین فیروزکوه بدانید که حضور شما در عرصه‌های مختلف، پشتوانه عظیمی برای انقلاب و اجرای سیاست‌های جمهوری اسلامی است و بارها عرض کرده ایم که قدرت فقط قدرت نظامی نیست کما اینکه این توان در کشور ما قابل افتخار است، اما قدرت علمی و پیشرفت‌های اقتصادی هم مهم هستند چرا که حضور مردم از مؤلفه‌های مهم قدرت است، مردمی که همواره خودشان را یار وفادار نظام و رهبری می‌دانند و باید قدر این مؤلفه ها را دانست و به خواسته مردم توجه کرد.

مسؤولان دچار روزمرگی و کارهای عادی نشوند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه همکاران اداری باید بدانند که با اقدام و عمل گره گشایی صورت می‌گیرد گفت: به همکاران اداری تاکید می‌کنم کار باید به صورت جهادی و با روحیه بسیجی باشد و شهدا جهادی کار کردند و کار عادی و روزمره همه ما را ممکن است احاطه کند تا دچار روزمرگی شویم که این موضوع از آفات برای مدیران و مسئولان است، لذا همه عزیزان در شهرداری و شورای شهر و سازمان‌ها مراقب باشند دچار روزمرگی نشوید و جنبه عادی پیدا نکنند و صدای حق برایشان عادی نباشد چرا که کار با عادی شدن سخت می‌شود.

برای بستر رودخانه باید تعریف مشخصی داشته باشیم

وی با بیان اینکه ساخت و ساز در بستر رودخانه دچار اشکال است و ما باید برای این بستر یک تعریف منطقی داشته باشیم گفت: با این تعریف از بستر رودخانه هم زندگی مردم حفظ شود و هم مجاری مشخص می‌شوند و در سیلاب‌ها این مجاری حفظ خواهند شد و در این راستا اعلام می‌کنیم اگر نیاز به مصوبه و قانون هم دارد مورد حل شود تا مردم مشکلی نداشته باشند و انشاالله در سفر بعدی شاهد حل موضوعات در زمان بندی مناسب باشیم.

رئیسی افزود: همه هدفمان بر این است که مشکلات مردم را رفع کنیم و از اینکه توفیق حاصل شد و در جمع مردم حضور پیدا کردم خداوند را شاکر هستم.

کد خبر 5997922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha