۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

حذف قوانین مخل تولید را در اردبیل شتاب داده است

حذف قوانین مخل تولید را در اردبیل شتاب داده است

اردبیل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در ۲ سال اخیر و با رفع قوانین مخل تولید، در این سنگر تحولات مطلوب و رو به رشدی را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، یعثوب نژادمحمد پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل، اظهار کرد: در هر جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ۲ تا سه مورد از قوانین مخل کسب و کار و سرمایه‌گذاری مطرح و با تصمیم اعضای شورا سعی بر این بوده تا مقررات، بخشنامه‌ها و قوانین مخل تولید و مشکل‌آفرین در این حوزه با تدبیری مناسب رفع شود.

وی تصریح کرد: یکی از این موانع دریافت عوارض از سرمایه‌گذاران بخش دامپروری و توسعه صنعت طیور در مناطق شهری و روستایی است که متأسفانه شهرداری‌ها با اعمال عوارض سنگین نارضایتی را برای سرمایه‌گذاران تولید می‌کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای روستا باید به قانون و مقررات بر اساس نظام جامع دامپروری تن داده و توسعه واحدهای دامپروری و صنعت طیور را معاف از دریافت عوارض اعلام کنند.

نژادمحمد افزود: مقرر شد این موضوع برای اصلاح و روشنگری به هیأت مقررات‌زدایی ارسال شود تا به صراحت قوانین و مقررات به نفع سرمایه‌گذاران ابلاغ و زمینه رفع ایرادات گذشته فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی دیگر از قوانین مخل کسب و کار در حوزه صدور مجوز سرمایه‌گذاری مرغ گوشتی میزان آب مصرفی به شکل حقیقی و واقعی است که با اصلاح میزان مصرف آب با توجه به محدودیت منابع تأمین آب مورد نیاز قرار شد تا این امر نیز در هیأت مقررات‌زدایی اصلاح و قوانین به نفع تولید و سرمایه‌گذاری ابلاغ شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان کرد: تمام تلاش مجموعه اقتصادی استان بر این است تا همراه سرمایه‌گذاران بوده و در کوتاه‌ترین زمان مجوز سرمایه‌گذاری صادر و تسهیل‌گری خاص در مسیر توسعه و رونق اقتصادی نیز فراهم آید.

کد خبر 5998100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha