۲۹ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶

امام جمعه اهرم:

اقدامات سپاه هشدار محکمی برای رژیم صهیونیستی است

اقدامات سپاه هشدار محکمی برای رژیم صهیونیستی است

بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: اقدامات سپاه هشدار محکمی برای رژیم صهیونیستی و برای بازدارندگی تهدیدهای این رژیم غاصب بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم اظهار کرد: آنچه مایه نجات و مایه هدایت ما از گمراهی و مایه غنا و بی نیازی ما از فقر و تهیدستی و مایه نجات از هلاکت است دعا و استغفار از خداوند تبارک و تعالی است.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: ماه رجب ماه دعا و تضرع به درگاه حق تعالی است ماه بعثت پیغمبر برای هدایت بشر که بعثت مبارک‌ترین و بزرگترین عید برای همه بشریت و ماه ولادت امیرالمومنین است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور نکاتی فرمودند از جمله اینکه حکمت نماز جمعه تأمین اصل حضور مردم در صحنه و ارتقا و گسترش حضور مردم است. نماز جمعه و امامت جمعه نیازمند توجه هم زمان به خدا و خلق خداست به همین خاطر از سخت‌ترین کارها است.

پهلو زاده اضافه کرد: حضور مردم در صحنه‌های عبادی و سیاسی تکلیف ساز است وقتی مردم آمدند و از امیرالمومنین در خواست کردند بر امیرالمومنین تکلیف شد و قیام کرد.

وی افزود: در انقلاب اسلامی هم همین طور است وقتی مردم پشت سر امام قیام کردند تکلیف حاکمیت و حکومت برای حاکمان مشخص می‌شود. به همین خاطر وظیفه مسئولین در خدمت رسانی و ائمه جمعه برای تبیین مبانی انقلاب وظیفه سختی است. فرمودند موعظه، محور اصلی خطبه‌های نماز جمعه است.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: موعظه سیاسی برای آگاه کردن مخاطب از اخبار جهان و آگاه کردن از وجود دشمن و راه مصون ماندن از دشمن و در کل آگاه کردن مخاطب از اوضاع و احوال سیاسی دنیا و آگاه کردن مخاطب از قضایای داخلی کشور مثل فتنه‌ها و توطئه‌ها اولین موعظه‌ای است که امام جمعه باید مد نظر داشته باشد.

امام جمعه اهم ادامه داد: باید دقت داشته باشیم اینکه مقام معظم رهبری به ائمه جمعه سراسر کشور موضوع موعظه را محور اصلی خطبه‌های نماز جمعه می‌داند و در بین موعظه‌ها هم موعظه سیاسی را مقدم می‌کند بر موعظه‌های اجتماعی و اخلاقی؛ نشان از اهمیت طرح مباحث معرفت سیاسی و جایگاه موعظه سیاسی است و تاکید بر جهاد تبیین هم به همین خاطر است.

وی گفت: تشویق آحاد مردم به حضور در میدان‌های مختلف از جمله خدمات اجتماعی مثل مدرسه سازی و بیمارستان سازی و در مسائل سیاسی مثل دعوت به حضور در انتخابات وظیفه ائمه جمعه است.

پهلوزاده گفت: پاسخ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به مقرهای تروریستی عاملین حمله‌های تروریستی راسک و کرمان که در اربیل و سوریه و مرز پاکستان مستقر بودند، در مسیر تأمین امنیت مردم ایران اسلامی امری لازم و ضروری است که علاوه بر تنبیه و انتقام تروریست‌ها، هشدار محکمی برای رژیم صهیونیستی و برای بازدارندگی تهدیدهای این رژیم غاصب بود.

وی افزود: همانطور که ایران به دنبال افزایش تنش در منطقه نیست اما با سیلی‌های محکم و قاطعانه در مقابل سو استفاده دشمن پاسخ کوبنده خواهد داد و رژیم صهیونیستی بداند دست مقاومت برای دفاع در هر سطحی که اقدام شود باز است و پاسخی پشیمان کننده دریافت خواهد کرد.

امام جمعه اهرم بیان کرد: انسان‌ها به اندازه ارتباطشان با خداوند و به مقدار ذکراللهی که دارد و به میزان عبادتی که دارد به همان اندازه به بندگی خدا نزدیک است. اعتکاف فرصت ذکر و یاد خدا و عبادت خدا و فرصتی است برای تفکر و اندیشیدن در خود و خدای خود که زمینه تحول در انسان خواهد بود.

کد خبر 5998693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha