۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱

با دستور قضایی؛

عملیات تخریب ویلاهای غیر مجاز شهرک «پالم‌پلازا» آغاز شد

عملیات تخریب ویلاهای غیر مجاز شهرک «پالم‌پلازا» آغاز شد

رییس کل دادگستری مازندران، از آغاز عملیات تخریب ویلاهای غیر مجاز شهرک «پالم‌پلازا» در کلارآباد مازندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری گفت: به موجب احکام قطعی صادره، عملیات اجرای حکم قلع و قمع و تخریب ۲۴ واحد مسکونی کاملاً لوکس و مجلل که به صورت غیرمجاز در شهرک موسوم به پالم پلازا در بخش کلارآباد شهرستان عباس آباد ساخته شده، آغاز شد و تا اجرای کامل حکم طی روزهای آتی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اشخاصی که این زمین ۹ هکتاری را مورد استفاده قرار داده‌اند، صرفاً مجاز بودند در ۲۰ درصد آن احداث بنا کنند؛ ولی متأسفانه از این میزان تجاوز کرده و در بیشتر از این مجموعه ساخت و ساز غیرمجاز داشتند.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: با شکایات مطروحه و طرح دعاوی، بسیاری از این پرونده‌ها از جمله پرونده مطرح در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، منتج به نتیجه شد که با اعتراض ذینفع و نهایتاً تأیید حکم در دیوان عدالت اداری، مقرر شد بناهایی که خارج از محدوده ۲۰ درصد و به صورت غیرمجاز ساخته شده‌اند، قلع و قمع و تخریب شده و زمین به حالت سابق بازگردد که امروز این حکم به مرحله اجرا درآمد.

اکبری تاکید کرد: هموطنان گرامی حتماً قبل از هرگونه خریداری ملک و عملیات ساخت و ساز، استعلام‌های لازم را از مراجع مربوطه دریافت و ضوابط و مقررات ساخت و ساز را به صورت دقیق رعایت کنند که در ادامه با خسارت هنگفت مواجه نشوند.

وی همچنین دقت در مورد اعطای مجوز و صدور پروانه توسط ادارات ذیربط را جهت پیشگیری از ایجاد ضرر و زیان برای مردم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دستگاه قضائی با افرادی که بدون رعایت مقررات و ضوابط اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز داشته باشند و همچنین دستگاه‌هایی که بدون رعایت مقررات با سو استفاده از موقعیت شغلی، عدم نظارت صحیح و روابط ناسالم اداری نسبت به صدور مجوز، خارج از مقررات صادر کنند برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

کد خبر 6000373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha