۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲

رییس پلیس راه گیلان خبر داد؛

برخورد با تخلفات ناوگان باربری با سیستم توزین الکترونیکی

برخورد با تخلفات ناوگان باربری با سیستم توزین الکترونیکی

رشت- رییس پلیس راه گیلان از برخورد با تخلفات ناوگان باربری با سیستم توزین الکترونیکی در حال حرکت در محورهای رودبار و انزلی به رشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ جاور صفاری با اشاره به بهره مندی پلیس راه استان گیلان از سیستم نوین و فناوی‌های جدید، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش ترددها و عدم کنترل کافی ترافیکی توسط عامل انسانی، استفاده از فناوری‌های نظارتی و کنترلی جدید در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سیستم WIM یا سیستم توزین الکترونیکی در حال حرکت یکی از همین سیستم‌ها است که توانایی توزین خودروهای سنگین و ثبت سرعت آن‌ها را حین حرکت دارد، افزود: در حال حاضر ۲ نمونه از این سامانه در محورهای رودبار به رشت و انزلی به رشت نصب شده و قادر است علاوه بر توزین خودروهای سنگین، سرعت تمامی خودروها را ثبت و همزمان به پاسگاه طول مسیر اعلام کند.

رئیس پلیس راه استان گیلان با اعلام اینکه این سامانه وزن وسایل نقلیه خودروهای سنگین را بدون نیاز به توقف آن‌ها با دقت مناسب اندازه‌گیری کرده و همچنین سرعت حرکت، عکس و مشخصات وسیله نقلیه عبوری اعم از پلاک، نوع وسیله و تعداد محورها و چرخ‌های آن را به صورت خودکار ثبت می‌کند، بیان‌داشت: پس از شناسایی خودرو و ارسال مشخصات آن به پلیس راه طول مسیر در مرحله بعد وزن خودرو در باسکول‌های ثابت پلیس راه به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات اقدام می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: هدف از نصب این سامانه، ساماندهی و قانونمند کردن تردد ناوگان باربری و جلوگیری از تخلفات شایع حمل بار اضافی، جلوگیری از خسارت به حریم راه و همچنین جلوگیری از سرعت رانندگان قانون‌گریز می‌باشد و پلیس راه گیلان در صدد است تا با همکاری راهداری و حمل و نقل استان نسبت به افزایش این سیستم در محورهای پرتردد و حادثه‌خیز اقدام کند.

کد خبر 6000529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha