۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶

دبیر پویش ملی سلامت در خوزستان:

حدود ۲.۷ میلیون نفر در خوزستان غربالگری سلامت شدند

حدود ۲.۷ میلیون نفر در خوزستان غربالگری سلامت شدند

اهواز- دبیر پویش ملی سلامت در خوزستان از غربالگری ۲ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۷۸۷ نفر در استان از نظر بیماری‌های دیابت و فشار خون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیما اورنگ بعد از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: دیابت و فشار خون از بیماری‌های شایع در میان مردم هستند و به منظور غربالگری این بیماری‌ها در افراد بالای ۱۸ سال، پویش ملی «سلامت» از ۲۰ آبان‌ماه سال جاری در خوزستان همزمان با سراسر کشور اجرا شد و تا ۳۰ دی‌ماه ادامه داشت.

دبیر پویش ملی سلامت در خوزستان، هدف از اجرای پویش ملی سلامت و غربالگری دیابت و فشار خون را تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیردار و مداخله‌های درمانی به موقع عنوان کرد و گفت: تحرک کم، تغذیه نامناسب، ورزش نکردن، مصرف بیش از حد نمک و غذاهای شور و همچنین شیرینی‌ها و سایر عوامل در ابتلاء به این بیماری‌ها نقش دارند.

اورنگ ادامه داد: با اجرای پویش ملی سلامت از وقوع نیم میلیون مرگ بر اثر بیماری‌های غیر واگیر و ۳۰ هزار مرگ ناشی از ابتلاء به دیابت پیشگیری می‌شود.

دبیر پویش ملی سلامت در خوزستان افزود: از ۲۰ آبان‌ماه و همزمان با آغاز پویش ملی سلامت تا ۳۰ دی‌ماه امسال، حدود ۲ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۷۸۷ نفر در این استان از نظر بیماری‌های دیابت و فشار خون غربالگری شدند.

اورنگ تصریح کرد: در پویش ملی سلامت نیز تعداد ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر افراد مشکوک به بیماری دیابت و بیش از ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر مشکوک به فشار خون در خوزستان شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: در صورتی که شخصی در فرصت اجرای رایگان پویش ملی سلامت به مراکز بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع بهداشت خوزستان مراجعه نکرده است، می‌تواند برای ارزیابی این بیماری‌ها به مراکز ذکر شده، مراجعه کند.

اورنگ تاکید کرد: غربالگری دیابت و فشار خون در مناطق روستایی خوزستان به صورت رایگان و مناطق شهری با هزینه‌ای بسیار کم و ارجاع به آزمایشگاه انجام می‌شود.

کد خبر 6000621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha