۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳

مدیرکل بهزیستی مازندران:

شناسایی توانمندی های جامعه برای اشتغال پایدار ضروری است

شناسایی توانمندی های جامعه برای اشتغال پایدار ضروری است

ساری- مدیرکل بهزیستی مازندران شناسایی توانمندی های جامعه برای ایجاد اشتغال پایدار جامعه هدف را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی صبح دوشنبه در نشست بررسی منابع جز ۳ و ۴ بند (ب) تبصره ۱۸ قانون بودجه با اشاره به مسؤولیت اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی تنها سازمان دولتی حمایتی و تخصصی در کشور می‌باشد که در خدمت رسانی به افراد محروم جامعه فعالیت می‌کند و بر اساس قانون ۵۲ وظیفه بر عهده‌ی این سازمان گذاشته شده که رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست مؤثر، بانوان سرپرست خانوار، امور سالمندان، افراد دارای معلولیت، زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب، مشاوره، اشتغال و مسکن، آموزش‌های پیش از ازدواج، پیشگیری و درمان اعتیاد، آموزش و آگاه سازی اقشار مختلف مردم و … بخشی از آن است.

وی سازمان بهزیستی را متولی سلامت اجتماعی برشمرد و ادامه داد: سازمان بهزیستی با نگاه علمی و تخصصی در راستای توانمندسازی و ارائه خدمت به جامعه هدف تلاش می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان شناسایی توانمندی‌های جامعه هدف برای ایجاد اشتغال پایدار را ضروری دانست و گفت: روش‌های ایجاد اشتغال جامعه هدف از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بند ب، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال روستایی و پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی جهت تثبیت اشتغال پایدار می‌باشد.

وی بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌ها در ایجاد استقلال و اشتغال پایدار مددجویان بهزیستی را مهم برشمرد و افزود: با تعامل و همکاری و بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌ها باید برای برنامه اشتغال پایدار جامعه هدف گام برداریم.

این مسؤول با اشاره به نوسانات اقتصادی و افزایش قیمت‌ها خواستار تسریع روند کاری پرداخت تسهیلات شد و تصریح کرد: امیدواریم یک عملکرد هدفمند و منطقی در تحقق مطلوب پرداخت وام اشتغال داشته باشیم تا مددجویان از دریافت تسهیلات بانکی محروم نشوند.

وی اشتغال را از ارکان اساسی در توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی عنوان کرد و اظهار داشت: برای ارتقا کیفیت زندگی و اشتغال مددجویان باید آموزش تخصصی به گروه هدف ارائه شود تا دچار چالش نگردند و باید در این زمینه اقدامات شایسته انجام شود و اشتغال پایدار ایجاد شود.

در پایان مدیر کل بهزیستی استان ضمن تشکر از حضور مدیران و نمایندگان بانک‌ها و تعامل و همکاری در راستای اهداف و اجرایی شدن تعهدات بهزیستی به تفکیک به اعتبارات و عملکرد هر کدام از بانک‌ها و برنامه‌های اعتباری جدید جز ۳ پرداخت.

کد خبر 6001299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha