۱۶ آذر ۱۳۸۶، ۱۲:۲۳

معاون امور مناطق شهرداری:

شهرداران نواحی باید با نظر شورایاران انتخاب شوند

شهرداران نواحی باید با نظر شورایاران انتخاب شوند

معاون امور مناطق شهرداری تهران در نشست مشترکی با شهردار ، معاونان و دبیران شورایاری ، در خصوص تدوین سند راهبردی منطقه بر مبنای تقویت و توسعه نواحی و محلات تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عیسی شریفی ، معاون امور مناطق شهرداری تهران به تأکید دکتر قالیباف شهردار تهران در خصوص اجرایی شدن طرح ناحیه محوری و تقویت نواحی مناطق 22 گانه اشاره کرد و گفت: وظایف و خدمات نواحی در سطح محلات نباید صرفا به ارائه خدمات شهری به شهروندان محدود شود ، بلکه باید در کنار آن خدمات شهرسازی ، عمرانی ، ترافیکی و اجتماعی نیز به صورت سهل ، روان و به بهترین شکل در نواحی به شهروندان ارائه شود .

دکتر شریفی تدوین سند چشم انداز سال 87 را از جمله اولویت های اصلی منطقه چهار عنوان کرد و توضیح داد : اجرای دقیق سیاست ناحیه محوری و محل گرایی باید جزو ارکان این سند راهبردی در منطقه چهار و سایر مناطق قرار گرفته و در سطح نواحی به مرحله اجرا برسد.

وی بر استفاده از نقطه نظرات شورایاران در انتخاب شهردارن نواحی تاکید کرد و افزود : مشارکت و استفاده از توانمندی های شورایان در انتخاب شهرداران نواحی و ایجاد تعامل مطلوب با این بازوان توانمند مدیریت شهری می تواند در افزایش سطح خدمات رسانی به شهروندان منطقه چهار تاثیر گذار باشد .

معاون امور مناطق شهرداری تهران در ادامه از ساماندهی دره مهران در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد : دره مهران باید از وضعیت فعلی خارج شده و به تفرجگاه زیبا برای رفاه و آسایش شهروندان تبدیل شود که برای انجام این کار به کمک جدی و مشارکت شورایاران نیازمندیم .

دکتر شریفی سرمایه گذاری در بخش خصوصی و مشارکت در احداث پروژه ها را عامل ایجاد تحولات در سطح مناطق برشمرد و گفت : در راستای پیشبرد سیاست های شهردارتهران در خصوص سرمایه گذاری بخش خصوصی ، استفاده از سرمایه گذاری و مشارکت شهروندان علاوه بر آبادانی منطقه و ایجاد فضای مطلوب شهری ، در آمد پایداری را نیز برای منطقه ایجاد خواهد کرد .

معاون امور مناطق شهرداری تهران بر نظارت و پیگیری شورایاران در افزایش کیفیت و تکمیل زمان بندی پروژه های عمرانی تأکید کرد و گفت:  نظارت برکیفیت و نحوه پیشبرد پروژه ها با مد نظر قرار دادن سه گزینه سرعت ، صحت و سلامت و کیفیت پروژه ها از مهمترین موضوعات فرارویی مدیریت شهری و شورایاری هاست که باید به آن اهمیت بیشتری داده شود .

دکتر شریفی تقویت سامانه 137 و 1888 ، در جهت ارتقای سطح خدمات شهری و ایجاد تعامل مطلوب بین شهروندان و مدیران شهری را بسیار ضروری و حایز اهمیت خواند و تصریح کرد : سامانه 137 که شعار شهروند مداری و مشارکت جویی شهروندان را در پیش گرفته باید با مشارکت شورایاران تقویت شود و در کنار آن سامانه 1888 نیز می تواند پاسخگوی نیازمندی های شهروندان باشد .

وی همچنین در این نشست بر تقویت نورپردازی و روشنایی معابر و خیابان ها ، احداث استادیوم ورزشی در منطقه ، احداث پایانه کامیون ها در شرق منطقه ، احداث تفرجگاه و مجتمع های فرهنگی ، ورزشی ، آزاد سازی انتهای اتوبان شهید بابایی و رفع مشکل ترافیکی اتوبان در محدوده پارچین و اهمیت حفظ و نگهداری پروژه های تمام شده نیز تأکید کرد.

در ادامه نشست مهندس فتح اللهی شهردار منطقه چهار مهمترین اهداف مدیریت شهری را  خدمت شایسته به شهروندان ذکر کرد و افزود : ما به عنوان خدمتگزاران مردم وظیفه داریم تا ضمن شناخت و مطالعات دقیق نیازها نسبت به تأمین نیازها و رفع مشکلات شهروندان در سطح محلات اقدام کنیم .

وی افزود : در راستای خدمت رسانی به شهروندان منطقه و پاسخگویی به نیاز های شهروندان ، ستاد شورایاری در منطقه تشکیل شده است که با تشکیل این ستاد خدمات شایسته و در خور شهروندان فهیم منطقه چهار ارائه خواهد شد .

مهندس فتح اللهی در ادامه این نشست به ساماندهی دره مهران و تعیین تکلیف املاک واقع در این محله اشاره کرد و افزود : به منظور رفع مشکل محله مهران از بین شورایاری ها و معتمدین محله افرادی انتخاب شده اند تا هرچه سریعتر وضعیت این محله نیز مشخص شده و یک تفرجگاه فرهنگی و ورزشی احداث شود.

کد خبر 600130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha