۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶

تئاتر فجر ۴۲ در آینه مهر؛

«خاطرات یک دلقک» وارد تئاتر فجر شد/ اجرا ۶ بهمن در تالار محراب

«خاطرات یک دلقک» وارد تئاتر فجر شد/ اجرا ۶ بهمن در تالار محراب

نمایش «خاطرات یک دلقک» از آثار برگزیده جشنواره تئاتر منطقه‌ای که پیش از این از چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر کنار گذاشته شده بود، روز ۶ بهمن در تالار محراب اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «خاطرات یک دلقک» به نویسندگی افق ایرجی و محسن ایرجی، با کارگردانی محمدجواد شریفی به عنوان یکی از آثار برگزیده جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه‌ابریشم «سمنان» به چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد اما در جدول منتشر شده اجراهای صحنه‌ای این دوره از جشنواره جایی نداشت.

شریفی کارگردان این اثر نمایشی در واکنش به این اتفاق در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که علیرغم هماهنگی‌های انجام شده از سوی دبیرخانه و تعیین دوم بهمن و سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایران‌شهر به عنوان تاریخ و مکان اجرای این اثر، همچنین هماهنگی دبیرخانه برای اسکان گروه این اثر نمایشی، به دلایلی نامعلوم به گروه اعلام می‌شود که «خاطرات یک دلقک» از جشنواره حذف شده است.

بعد از انتشار خبر وضعیت پیش‌آمده برای این اثر نمایشی و همچنین پیگیری‌های گروه، «خاطرات یک دلقک» به جدول چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بازگشت.

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره چهل و دوم به گروه «خاطرات یک دلقک»، این اثر نمایشی روز جمعه ۶ بهمن در تالار محراب روی صحنه می‌رود.

نمایش «خاطرات یک دلقک» اقتباسی از نمایش «شاه لیر» است و به شیوه ایرانی و تخته‌حوضی اجرا می‌شود.

کد خبر 6002398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha