۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳

۲۲ اجرا در سومین روز «تئاتر فجر ۴۲»؛

«زال و رودابه» تاجیکستانی در تئاتر فجر/ وحید نفر «دور» می‌شود!

«زال و رودابه» تاجیکستانی در تئاتر فجر/ وحید نفر «دور» می‌شود!

سومین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان ۲۲ اجرا در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روز سه‌شنبه ۳ بهمن، میزبان ۱۲ نمایش در بخش صحنه‌ای و ۱۰ نمایش در بخش خیابانی می‌شود.

یک نمایش در بخش هویت ملی

نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی اثری است که در بخش هویت ملی جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر، ۳ بهمن ساعت ۱۹ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

عراق و تاجیکستان در بخش تئاتر ملل

سومین روز جشنواره تئاتر فجر چهل و دوم میزبان ۲ نمایش از کشورهای عراق و تاجیکستان است که در بخش ملل جشنواره اجرا می‌شوند.

نمایش «بازدید از گلوذا» به کارگردانی ابراهیم هانون از عراق، با مدت زمان ۶۵ دقیقه، ساعت ۱۷ و ۲۰ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این بخش نمایش «زال و رودابه» به کارگردانی صفرعلی قربان‌زاده بهرامی از تاجیکستان نیز با مدت زمان ۹۵ دقیقه، ساعت ۱۷ و ۲۰ در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود.

۳ اثر در بخش مسابقه تئاتر دانشجویی

سه‌شنبه ۳ بهمن، در بخش مسابقه تئاتر دانشجویی جشنواره تئاتر فجر ۳ اثر به صحنه می‌روند.

در این روز سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ میزبان نمایش «فاتحان قلعه‌های رفته بر باد» به کارگردانی مسعود غیاثی از دانشگاه آزاد یزد، سالن اصلی تئاتر مولوی در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۸:۳۰ میزبان نمایش «در انتظار گودو» به کارگردانی علیرضا حاجی‌بابایی از دانشگاه آزاد تهران مرکز و سالن جعفر والی تالار محراب نیز در ساعت ۱۷ میزبان نمایش «مارسی نوزده نود و شیش» به کارگردانی حسین نصیری از موسسه آموزش عالی نبی‌اکرم (ص) تبریز می‌شود.

۲ اثر در بخش مهمان

در بخش مهمان سومین روز از چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۲ نمایش اجرا می‌شود.

در این بخش نمایش‌های «دور» به کارگردانی وحید نفر از تهران، ساعت ۱۸:۳۰ در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر و «خفگی» به کارگردانی شهرام سلطانی از اراک در ۲ نوبت ۱۵ و ۱۷ در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی به صحنه می‌روند.

اجرای ۴ اثر در بخش مسابقه تئاتر ایران

در سومین روز جشنواره تئاتر فجر و در بخش مسابقه تئاتر ایران نیز ۴ نمایش به صحنه می‌روند.

در این روز، نمایش «بیهوده» به کارگردانی یاسین رضوی از گرگان، با مدت‌زمان ۵۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۹ در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر، نمایش «بیرون پشت در» به کارگردانی محمد اسماعیل‌بیگی از مشهد، با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۲۰ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایران‌شهر، نمایش «کابوس‌های شازده اجباری» به کارگردانی افشین زمانی از تهران با مدت‌زمان ۷۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۱ در سالن سمندریان تماشاخانه ایران‌شهر و نمایش «کابوس‌نامه اهل هوا» به کارگردانی علیرضا داوری از بندرعباس با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار حافظ، اجرا می‌شود.

۲ نمایش در بخش فراگیر سومین روز جشنواره

بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در روز سوم جشنواره میزبان اجرای ۲ نمایش در تالار هنر است.

نمایش «مغازه شماره ۱۳» به کارگردانی مهتاب نفیسی از اصفهان با مدت‌زمان ۴۵ دقیقه، ساعت ۱۱ و نمایش «نگاتیو» به کارگردانی حسین غلامی نفیسی از قائم‌شهر با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه، ساعت ۱۵ در تالار هنر اجرا می‌شوند.

۱۰ نمایش خیابانی در سومین روز تئاتر فجر چهل و دوم

در بخش خیابانی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و در روز سوم جشنواره، نمایش‌های «باشد وقتی دیگر» به کارگردانی شیوا قاسمی از میناب هرمزگان با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه، ساعت ۱۶، «سلام علیکم» به کارگردانی امید جلالی از کیاشهر با مدت‌زمان ۲۳ دقیقه، ساعت ۱۶:۳۰، «اپی‌لپسی» به کارگردانی علیرضا تاجیک از ورامین با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، ساعت ۱۷ و «هیچی نگو» به کارگردانی علیرضا ناصحی از تهران با مدت‌زمان ۳۵ دقیقه، ساعت ۱۸، در پهنه رودکی اجرا می‌شوند.

سکوی تئاتر خیابانی مجموعه تئاتر شهر نیز ساعت ۱۹ میزبان نمایش «تسویه نقدی» به کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه است.

در سومین روز جشنواره، موزه عبرت ساعت ۱۹:۳۰ میزبان نمایش «بند ۶» به کارگردانی میلاد جباری‌مولانا از تهران با مدت‌زمان ۵۵ دقیقه، متروی تئاتر شهر ساعت ۱۱ میزبان نمایش «مرز» به کارگردانی مهدی فتحی از نظرآباد با مدت‌زمان ۱۶ دقیقه، متروی ایوان انتظار میدان ولیعصر (عج) ساعت ۱۱ میزبان نمایش «خواب‌نما» به کارگردانی عرفان دارابی از سنندج با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، فرهنگسرای رازی ساعت ۱۱ میزبان نمایش «هفت‌سنگ» به کارگردانی سعید نظریان از مشهد با مدت‌زمان ۲۵ دقیقه، محوطه فضای باز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعت ۱۱ میزبان نمایش «اشرف مخلوقات» به کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه و برج آزادی ساعت ۱۶ میزبان نمایش «خواب‌نما» به کارگردانی عرفان دارابی از سنندج با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، می‌شوند.

چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن، با دبیری مهدی حامدسقایان در حال برگزاری است.

کد خبر 6001503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha