۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس خبرداد؛

آغاز رقابت ۳ هزار دانش‌آموز در مسابقات ورزشی مدارس فارس

آغاز رقابت ۳ هزار دانش‌آموز در مسابقات ورزشی مدارس فارس

شیراز-معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس گفت: بیش از ۳هزار نفر دانش آموز دوره‌ متوسطه اول دختر وپسر استان درقالب ۳۶۲ تیم ورزشی با هم به رقابت می پردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدکاظم حسینی گفت: چهلمین و چهل و یکمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر استان فارس در ۹ رشته ورزشی فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون‌، شطرنج، دوومیدانی و شنا برگزار می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: در این مرحله از مسابقات بیش از ۳ هزار نفر دانش‌آموز دوره متوسطه اول دختر و پسر استان در قالب ۳۶۲ تیم ورزشی به رقابت می پردازند.

وی گفت: این مسابقات با هدف ایجاد شور و نشاط و امید در بین دانش آموزان، شناسایی استعدادهای ورزشی و انتخاب نفرات برتر برای اعزام به مسابقات کشوری برگزار می‌شود.

حسینی افزود: این دوره مسابقات گرامیداشت دهه مبارک فجر و یادواره شهدای دانش آموز استان فارس برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: برای این دوره از مسابقات پیوست فرهنگی نیز مورد تاکید می باشد و تیم‌های حاضر در مسابقات بر اساس شاخص های فرهنگی و اخلاقی مورد ارزیابی قرار می گیرند و برتر کاپ فرهنگی، اخلاق انتخاب و معرفی خواهد شد.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس گفت: مسابقات ورزشی در سطح مدرسه و منطقه برگزار شده است که دانش آموزان منتخب در هر رشته ورزشی در مسابقات استانی شرکت می کنند.

ابوذر زیدآبادی نژاد گفت: در ادامه نیز با برگزاری چندین مرحله اردو انتخابی بازیکنان در قالب تیم منتخب استان به مسابقات کشوری که در تابستان برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

وی گفت: با توجه به مصوبه شورای ورزش مدارس استان مسابقات والیبال دختران و فوتسال پسران به صورت قطبی برگزار می‌شود.

زیدآبادی نژاد اظهار داشت: مسابقات قطبی در رشته فوتسال پسران در ۸ قطب و به میزبانی شهرستان ها و مناطق؛ مرودشت، کازرون، جهرم، فسا، ناحیه سه، اشکنان، خرم بید، سپیدان و در رشته والیبال در ۴ قطب و به میزبان شهرستان های؛ آباده، فسا، کازرون و جهرم برگزار می شود.

رئیس هیأت ورزش دانش آموزی فارس گفت: تیم های برتر هر منطقه به مرحله بعدی مسابقات صعود می کنند.

وی در ادامه افزود: تفاهم نامه از طرف معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل با ادارات میزبان برای هرچه باشکوه تر برگزار نمودن این دوره از مسابقات منعقد شده است.

زیدآبادی نژاد گفت: کمیته های تخصصی شامل؛ کمیته پذیرش، کمیته فنی، کمیته فرهنگی، کمیته اسکان، کمیته پشتیبانی، کمیته اجرایی، کمیته ارزیابی و.... برای برگزاری این مسابقات تشکیل شده است.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس بیان کرد: این مرحله اول از مسابقات از تاریخ ۱۰ بهمن ماه لغایت ۲۰ اسفندماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات دوومیدانی و شنا متوسطه اول دختر و پسر در اردیبهشت ماه برگزار می شود، گفت: در اختتامیه مسابقات هر رشته ورزشی ازتیم ها و نفرات تقدیر می‌شود.

کد خبر 6002866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha