۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۲

سرپرست اداره محیط زیست صومعه سرا خبر داد؛

پاکسازی ۵۰ هکتار از منطقه سیاه کیشم با جمع آوری گیاه سنبل آبی

پاکسازی ۵۰ هکتار از منطقه سیاه کیشم با جمع آوری گیاه سنبل آبی

صومعه سرا- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست صومعه‌سرا از جمع‌آوری سنبل آبی در ۵۰ هکتار از منطقه حفاظت شده سیاه‌ کشیم این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امین آقایی با تاکید بر اینکه سنبل آبی (شیطان بنفش) به عنوان یک گونه مهاجم در سال‌های گذشته وارد آبگیرها و تالاب‌های گیلان به‌ویژه تالاب بین‌المللی انزلی و تالاب‌های شهرستان صومعه‌سرا شده است، اظهار کرد: سنبل آبی یک گونه غیربومی است که گسترش سریع آن با پوشاندن کامل سطح آب موجب بروز مشکلات عدیده محیط‌زیستی به‌ویژه کاهش تنوع زیستی و مرگ تدریجی تالاب‌ها می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که سنبل آبی یک گونه از گیاهانی است که به سرعت رشد و تکثیر می‌کند، همچنین توانایی تولید مقادیر فراوان دارد و تاکنون هیچ روشی برای ریشه‌کن کردن آن اعلام نشده، بنابراین تنها راه مقابله با آن جمع‌آوری فیزیکی است، به همین دلیل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه‌سرا با بهره‌گیری از نیروهای جوامع محلی نسبت به جمع‌آوری گیاه سنبل آبی از عرصه‌های آبی منطقه حفاظت شده سیاه کشیم نموده است.

آقایی ادامه داد: در این برنامه بیش از ۳۰ تن از این گیاه مهاجم و خطرآفرین برای حیات طبیعی از مساحتی حدود ۵۰ هکتار از عرصه آبی منطقه حفاظت شده سیاه‌کشیم جمع‌آوری و امحا شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه‌سرا در پایان افزود: روند جمع‌آوری شیطان بنفش به وسیله این اداره و با استفاده از پتانسیل جامعه محلی و دیگر نیروها ادامه خواهد یافت.

کد خبر 6003354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha