۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹

رییس حوزه هنری استان قزوین:

«بازیستا» به دنبال تحقق کنشگری در نسل امروز است

«بازیستا» به دنبال تحقق کنشگری در نسل امروز است

قزوین- رییس حوزه هنری استان قزوین گفت: رویداد ملی «بازی نامه‌نویسی» بازیستا با هدف آشنایی و ایجاد حس کنشگری در نوجوانان در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا امامقلی اظهار کرد: رویداد ملی بازی نامه‌نویسی بازیستا در قالب آموزش «بازی نامه‌نویسی» به نوجوانان در قالب بازی رومیزی، بازی محیطی و اتاق فرار در این استان برگزار شد.

وی افزود: این رویداد ملی با ابتکار حوزه هنری استان قزوین با هدف آشنایی نوجوانان با موضوعاتی از قبیل قهرمانان ملی و مذهبی، مکان‌های تاریخی و باستانی، تاریخ ایران، پیشرفت و دستاوردهای ایران و… برگزار شد.

امامقلی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف بازیستا، ایجاد حس کنشگری نسبت به اهداف اصلی این رویداد و همچنین آشنایی نوجوانان با بازی‌سازی و ایجاد علاقه‌مندی قشر جوان برای فعالیت در این عرصه بود.

رییس حوزه هنری استان قزوین با اشاره به اینکه رویداد حضوری بازیستا در قزوین و عمارت هنر و خانه تاریخی صلاحی برگزار شد، افزود: این بخش از رویداد حضوری در محورهای ایران من، قهرمان من، آیین من، پیشرفت برگزار شد.

وی در ادامه گفت: بر اساس آمارهای موجود، ۳۴ میلیون نفر در ایران سرگرم بازی‌های رایانه‌ای بوده و به اصلاح گیمر هستند؛ بازی‌ها را به جرئت می‌توان اثرگذارترین حوزه در صنایع فرهنگی و خلاق دانست که روزبه‌روز در حال فراگیری در نسل امروز است.

رییس حوزه هنری استان قزوین افزود: برآوردها حاکی از آن دارد که متاسفانه حوزه بازی یکی از نقاط مغفول در حکمرانی و سیاست فرهنگی بوده و لازم است در این زمینه توجه بیشتری به آن شود.

امامقلی در پایان خاطر نشان کرد: رویداد ملی بازی نامه‌نویسی بازیستا گامی بزرگ در شناسایی استعدادهای روایت‌گر و ایجاد زمینه کنش‌گری نسبت به مسائل هویتی در نوجوانان است.

کد خبر 6006157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha