۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴

معاون میراث‌فرهنگی اردبیل:

اردبیل میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها خواهد بود

اردبیل میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها خواهد بود

اردبیل - معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: اردبیل میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دباغ عبداللهی بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی اردبیل از اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، اظهار کرد: این کنفرانس با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل و موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی و با مشارکت کمیته ملی موزه‌های ایران و کمیسیون ملی یونسکو در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کنفرانس افزود: تقویت نقش پژوهشی نهاد موزه، انتشار آخرین نتایج و یافته‌های جدید پژوهشی و تجارب فنی و ترویجی در زمینه موزه و موزه داری، ارتقا سطح دانش و آگاهی پژوهشگران و کارشناسان حوزه موزه و توجه ویژه به موزه‌ها و مسائل و موضوعات مرتبط از مهمترین اهداف این برنامه است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: برای این کنفرانس پنج محور اصلی با زیرمحورهای مختلفی تعیین شده است که محورهای اصلی، گستره موضوعی موزه‌ها، گستره فضایی موزه‌ها، گستره تأثیر موزه‌ها، کارکرد موزه‌ها و گذشته، حال و آینده موزه‌ها را شامل می‌شود.

دباغ عبداللهی ادامه داد: بررسی وضعیت موزه‌ها و ارتقا سطح کیفی موزه‌ها با راهکارهای اجرایی مبتنی بر روش‌های علمی و به روز، نقش و اثر موزه‌های علمی، فنی و دانشگاهی، تقویت هویت علمی و فنی کشور و معرفی در سطح بین‌الملل نیز از سایر اهداف این کنفرانس بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه این کنفرانس در موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی فعال است و تا امروز از کشورهای انگلستان و مجارستان و ۱۲ استان کشور مقالات متعددی به دبیرخانه کنفرانس رسیده و مهلت ارسال مقالات تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6009277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha