۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی:

«انقلاب» تعداد کتابخانه های جنوب خراسان را از هفت به ۸۴ باب رساند

«انقلاب» تعداد کتابخانه های جنوب خراسان را از هفت به ۸۴ باب رساند

بیرجند- مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: قبل از انقلاب تعداد کتابخانه های جنوب خراسان تنها هفت باب بوده که اکنون به برکت انقلاب به ۸۴ باب رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حاجی صبح یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ما تبدیل کتابخانه ها از یک قرائت خانه به پایگاه‌های فرهنگی شهر و محله و روستا است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: از جمله افتخارات ما کسب رتبه‌های برتر در جشنواره کتابخوانی رضوی است که نشان می‌دهد ما در خراسان جنوبی مردمی متدین و کتابخوان هستند.

حاجی با بیان اینکه امسال برای اولین بار ابن حسام خوانی در هفته فرهنگی خوسف را با حصور استاد علیرضا قزوه برگزار کردیم، اظهارکرد: در محرم سال جاری حسینیه کتاب را داشتیم که بسیار مورد استقبال قشر اهل ادب و قلم خراسان جنوبی قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه ۸۴ باب کتابخانه در خراسان جنوبی داریم، گفت: بیش از ۷۰ هزار و ۹۷۰ نفر در کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی عضو هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: قبل از انقلاب در جنوب خراسان تنها هفت کتابخانه داشتیم ولی الان ۸۴ باب کتابخانه داریم که یک آمار قابل تأمل است.

حاجی با بیان اینکه کتابخانه ارشاد طبس و کتابخانه استاد سعیدی بیرجند قدیمی ترین کتابخانه های بیرجند هستند، اظهار کرد: از ابتدای سال یک میلیون و ۶۵۳ هزار و ۸۵۴ جلد کتاب در خراسان جنوبی امانت داده شده است.

وی افزود: بیشترین کتاب‌های امانت داده شده با موضوع کودک، ادبیات و دین بوده است که نشان از ورودی جدی کتابخانه ها به حوزه کودک است.

مدیر کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی یادآور شد: به طور میانگین بر اساس جمعیت استان هر شهروند استان ما دو جلد کتاب در یک سال مطالعه کرده است.

حاجی با بیان اینکه در دو سال اخیر هفت کتابخانه افتتاح شده است، بیان کرد: در حال حاضر ۲۳ پروژه کتابخانه ای با مساحت ۹ هزار و ۳۶۶ متر مربع داریم و دهه فجر امسال یک کتابخانه در آبیز زیرکوه افتتاح می‌شود.

وی افزود: از ۲۳ پروژه، هشت پروژه مانند کتابخانه قهستان کاملاً راکد بود که امروز فعال شده است.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: اعتبار استانی ما در سال گذشته با ۵۴ درصد رشد به ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است که این اعتبار جدای از اعتبارات اختصاص یافته سفر رئیس جمهور است

حاجی یادآور شد: ۵۵۲ برنامه در ۱۱ شهرستان و ۸۴ کتابخانه عمومی خراسان جنوبی به مناسبت دهه فجر اجرا خواهد شد.

وی افزود: به مناسبت دهه فجر عضویت در کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی رایگان است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به ورود قضات استان به ویژه در فردوس و بشرویه به بحث کتاب و کتابخوانی در مجازات‌های جایگزین حبس گفت: یک قاضی در بشرویه برای مجرمی حکم به خرید ۱۱ میلیون کتاب برای کتابخانه های عمومی استان صادر کرد.

کد خبر 6013620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha