۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

۵۳ هزار درخواست در درگاه ملی ثبت شده است

۵۳ هزار درخواست در درگاه ملی ثبت شده است

اردبیل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: از سال ۱۴۰۱ تا ۱۲ بهمن امسال ۵۲ هزار و ۸۰۶ درخواست در درگاه ملی از استان اردبیل ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یعثوب نژادمحمد ظهر یکشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل، اظهار کرد: در درگاه ملی صدور مجوزها در راستای قانون تسهیل کسب و کارها فعالیت خود را از سال ۱۴۰۱ شروع کرده و ما شاهد رضایتمندی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در این حوزه هستیم.

وی شفاف‌سازی، کاهش هزینه، اصلاح فرآیند و تسهیل در صدور مجوز کسب و کار را از مزایای درگاه ملی اعلام کرد و گفت: در کنار شفاف‌سازی، فرآیند صدور مجوزها که پیش از این پرپیچ و خم بوده، تسهیل شده و ما شاهد کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در وقت مردم هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: پیش از این ۶ ماه تا ۲ سال فرآیند صدور مجوزها طول می‌کشید که با تجمیع استعلامات این فرآیند کاهش پیدا کرده و ما شاهد بهبود فرآیندها هستیم به طوری که چهار هزار و ۷۰۰ شرایط صدور مجوز از طریق درگاه ملی به انجام می‌رسد.

نژادمحمد افزود: ۸۰ درصد فعالیت‌ها ثبت‌محور و شامل فعالیت‌های اقتصادی خانگی و صنفی است که ۵۵۰ نوع فعالیت کسب و کار خانگی و ۲ هزار و ۸۹۰ مورد فعالیت‌های صنفی و صدور پروانه کسب را شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کمتر از سه روز تکلیف مجوز فعالیت‌های ثبت‌محور صادر شده و ما شرایط مطلوبی را در این بخش شاهد هستیم.

نژادمحمد اضافه کرد: مجوز فعالیت‌های اقتصادی نیز سه روز تا سه ماه طول می‌کشد که عمدتاً شامل استعلامات ۱۳ گانه محیطی زیست، استاندارد، مالیات و حرایم راه و تأسیسات آب، برق و گاز است.

وی بیان کرد: در استان اردبیل از سال ۱۴۰۱ تا ۱۲ بهمن امسال ۵۲ هزار و ۸۰۶ درخواست در درگاه ملی ثبت شده و برای سه هزار و ۴۸۶ مورد مجوز صادر شده است.

نژادمحمد در ادامه سخنان خود یادآور شد: ۸۱ درصد در مهلت زمانی تعیین شده صدور مجوزها انجام شده و ۱۹ درصد خارج از اختیارات ما بوده و بالغ بر ۱۳ هزار و ۷۰۰ مورد درخواست رد و ۲ هزار و ۹۰ مورد نیز انصراف را از سوی سرمایه‌گذاران شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل عمده شکایت‌ها مربوط به اصناف، تعاون، صمت بوده که در اکثر موارد سوءتفاهم برطرف شده و تنها یک مورد از شکایت‌ها به دادستانی ارجاع داده شده است.

آخر سال ۱۴۰۲ پایان عمر مجوزهای کاغذی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: پایان امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا است و اولین سال آینده تمامی مجوزهای صنفی فعالیت‌های اقتصادی و صدور پروانه از طریق شناسه یکتا انجام می‌شود.

نژادمحمد حذف مجوزهای کاغذی را امیدبخش در تسهیل فرآیندها و اصلاح امور اعلام کرد و افزود: امیدواریم با اطلاع‌رسانی به موقع رسانه‌ها، همه صاحبان مشاغل و مجوز کسب و کار نسبت به تبدیل مجوز کاغذی خود به شناسه یکتا اقدام لازم را انجام دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این حوزه رتبه استان اردبیل بعد از لرستان جایگاه دوم کشوری است و به راحتی سرمایه‌گذاران تنها با سه مدرک کارت ملی، شناسه صنفی و کدپستی می‌توانند در کمتر از ۲ دقیقه مجوز کاغذی خود را به شناسه یکتا تبدیل کنند.

کد خبر 6013915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha