۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۲۶

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل:

اولین محفل قرآنی کتابخانه‌های عمومی در اردبیل برگزار شد

اولین محفل قرآنی کتابخانه‌های عمومی در اردبیل برگزار شد

اردبیل - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: آیین گشایش اولین محفل قرآنی کتابخانه‌های عمومی با حضور قاریان ممتاز همزمان با دهه فجر در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه رضاقلی‌زاده عصر دوشنبه در آئین گشایش اولین محفل قرآنی کتابخانه‌های عمومی در اردبیل اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه اجتماعی، فرهنگی وظیفه‌ای فراتر از امر اطلاع‌رسانی و آموزش دارند و بر همین مبنا با ایجاد محافل فرهنگی و اجتماعی به دنبال سامان‌دهی مخاطبان و شناسایی قابلیت‌های مخاطبان خود است.

وی افزود: در همین راستا با شروع اولین محفل قرآنی و عترت در این نهاد فرصتی فراهم شده تا در کنار نقش اجتماعی و فرهنگی در ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی و قرآن نقش پررنگی ایفا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی علاوه بر امانت کتاب و محلی برای مطالعه به پایگاه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در جامعه تبدیل شده است، گفت: با شروع اولین محفل قرآنی در کتابخانه مرکزی جلسات انس با قرآن کریم به صورت روزانه در کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود و همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان نیز در همه کتابخانه‌های عمومی محافل قرآنی خواهیم داشت.

رضاقلی‌زاده با اشاره به تأثیرات مثبت قرائت قرآن و اهمیت توجه به این موضوع افزود: بر طبق تأکیدات پیامبر عظیم الشان اسلام در حدیث ثقلین تمسک و توسل به قرآن و اهل بیت از ملزومات رسیدن به آرامش و مانع گمراهی در زندگی می‌شود.

وی در پایان سخنان خود بر اهتمام هرچه بیشتر کتابخانه‌های عمومی استان بر ترویج قرآن کریم و نقش مؤثر آن در زندگی و تأثیرات مثبتی که می‌تواند در پیشرفت و تحقق آرمان‌های انسانی داشته باشد تاکید کرد.

کد خبر 6015605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha