۳۰ بهمن ۱۳۸۲، ۱۵:۳۶

وزير راه و ترابري اعلام كرد

شكسته شدن كفشك هاي مقابل چرخ باعث فرار قطار و بروز حادثه شد

شكسته شدن كفشك هاي مقابل چرخ باعث فرار قطار و بروز حادثه شد

احمد خرم وزير راه و ترابري شكسته شدن كفشك هايي كه در مقابل چرخ هاي قطار گذاشته شده بود بر اثر فشار بار و فرار قطار را عامل به وجود آمدن حادثه ناگوار نيشابور دانست.

به گزارش خبرنگار سياسي "مهر"، خرم امروز در مراسم تحويل نخستين هواپيماي بوئينگ اورهال شده توسط شركت فجر آشيان وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اظهار تاسف از اين حادثه ناگوار افزود: در اين حادثه به موقع اطلاع رساني و به موقع عمل شد كه در غيراين صورت پيش بيني مي شد خسارات بيشتري وارد شود.
وزير راه و ترابري خاطرنشان كرد: همزمان با فرار اين قطار باري قطار مسافربري در ايستگاه در حال حركت بود كه در 4 دقيقه به محور فرعي كشيده شد و قطار باري با 150 كيلومتر سرعت از كنار قطار مسافربري عبور داده شد.
خرم در توضيح اين حادثه گفت: 51 واگن به هم متصل و 48 ساعت در ايستگاه منتظر لوكوموتيو بوده تا به سمت بندرعباس حركت كند اما براثر خرد شدن كفشك هاي مقابل چرخ هاي آن و فشار بار زياد اين قطار فرار مي كند.
پس از برخوردي كه در ايستگاه صورت مي گيرد ،  ساعت 9 صبح احساس مي كنند كه  آتش خاموش  شده و اوضاع عادي به همين دليل برخي نيروهاي امدادي ،  كاركنان راه آهن و مردم به محل ايستگاه مراجعه مي كنند اما متاسفانه آتش زير يكي از واگن ها باعث شعله ور شدن تانكر و انفجار آن مي شود.
خرم تاكيد كرد :  هم اكنون در حال بررسي علت اصلي شكسته شدن كفشك هاي زير چرخ قطار و جزئيات وقوع اين حادثه هستيم و در چند روز آينده به مردم اعلام خواهد شد.
وي افزود: در حال حاضر ريل راه آهن مسير تهران مشهد آسيب هايي ديده است كه اميدواريم در 48 ساعت آينده اين اشكالات رفع شده و حركت قطارها به وضع عادي بازگردد.

کد خبر 60173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha