۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

ظرفیت زیر ساختی واحدهای فناوری کردستان ۲ برابر شد

ظرفیت زیر ساختی واحدهای فناوری کردستان ۲ برابر شد

سنندج_ معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ظرفیت زیر ساختی واحدهای مستقر در واحدهای فناور کردستان امروز ۲ برابر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد محمد علی‌نژاد پیش از ظهر شنبه در افتتاحیه واحد فناور مرکز سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ظرفیت زیرساختی واحدهای مستقر در واحدهای فناور کردستان امروز ۲ برابر شد و با افتتاحی که امروز در مریوان و این مرکز در سنندج اتفاق افتاد پارک فناوری کردستان از مرحله شکل‌گیری به سطح ۲ نزدیک می‌شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: با اضافه شدن اراضی و افزایش مجموعه‌هایی که واحدهای فناور در آن مستقر شود و مراکز دانش بنیان بتوانند از آن استفاده کنند یا امکان ساخت و ساز و تولید را ایجاد کند این ظرفیت در استان کردستان بیشتر خواهد شد.

علی‌نژاد تصریح کرد: گام بعدی که باید توسط پارک علم و فناوری کردستان دنبال شود و در حال انجام است، اینکه توسط پارک برنامه‌ریزی برای اضافه شدن ۲ قطعه اراضی در سنندج صورت گرفته و موجب افزایش واحدهای کارگاهی خواهد شد.

وی تصریح کرد: واحدهای فناوری که محصولات و آورده را افزایش دهد منجر به افزایش خط تولید اولیه می‌شود.

ظرفیت نخبگان کردستان فعالیت واحدهای فناور را افزایش می‌دهد

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ظرفیت نخبگان کردستان این فرصت را به استان می‌دهد که فعالیت واحدهای فناوری در استان افزایش یابد و مقدمه‌ای برای توسعه اشتغال پایدار در سطح استان شود.

علی‌نژاد عنوان کرد: با قول‌هایی که توسط استاندار داده شده ظرفیت ممکن را در کردستان در حوزه فناوری و نخبگان در سطح ملی افزایش خواهیم داد و با افزایش زیرساخت اراضی هم اقداماتی درحال انجام است.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های اولیه و فیزیکی در پارک‌های علم و فناور ارزشمند است و نخبگان هم اگر دارای ایده باشند با مراجعه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: نخبگان با مراجعه به پارک فناوری بعد از فرایند پذیرش و طی فرایند پیش‌رشد، اگر ایده ارائه شده تبدیل به محصول و تشکیل شرکت شود از تسهیلات پارک برخوردار خواهند شد.

شرکت‌های مستقر در واحدهای علم و فناوری از معافیت مالیاتی برخوردارند

علی‌نژاد بیان کرد: شرکت‌هایی که در واحدهای علم و فناور هم مستقر هستند از معافیت مالیاتی برخوردار هستند و شرکت‌های بزرگ هم اگر ظرفیت تحقیق و دانشی خود را به پارک ارائه دهند از این معافیت بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: سیاست کلی ما در پارک‌های استانی تقویت ظرفیت‌های بومی و توسعه دانش بومی و حرکت بر محور وضعیت اشتغال بر اساس آمایش سرزمینی است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: هر پارک استانی زنجیره راهبردی را برای خود برمی‌گزیند با استفاده از وضعیت استان که توسعه هم بر آن محور است و زنجیره دانشی خود را بر اساس نیاز بازار تأمین می‌کند، نیازسنجی پارک در استان‌ها حلقه مفقودی بخش توسعه و اشتغال را کامل خواهد کرد.

علی‌نژاد تصریح کرد: ایجاد اشتغال هر استان هم با استفاده از این ایده‌های موجود در پارک شناسایی خواهد شد و زنجیره ایجاد اشتغال در همین ایده‌های پارک فناوری نهفته است و مقدمه توسعه اشتغال و توسعه جانبی هر استان واحدهای فناور خواهد بود.

وی گفت: یکی از مباحثی که امروز دنبال خواهد شد و در مورد آن جلساتی برگزار خواهیم کرد بررسی همین موضوع است و اگر تأیید شود ظرفیت استانی را افزایش خواهد داد.

کد خبر 6018804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha