۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷

دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان:

فیلم‌های جشنواره فجر اصفهان روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر مخاطب داشت

فیلم‌های جشنواره فجر اصفهان روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر مخاطب داشت

اصفهان-دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان گفت: طبق آمارهای روزانه نسبت به سال گذشته استقبال از فیلم‌ها مناسب بود و روزانه بالای یک هزار نفر مخاطب داشته است.

رضا دهقانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه انتخاب فیلم‌های اکران شده در جشنواره فجر استان‌ها به عهده ستاد مرکزی جشنواره است، اظهار کرد: علت اکران نشدن برخی از فیلم‌ها در این دوره از جشنواره فیلم فجر این بود که تهیه‌کنندگان آنها رضایت نداده‌اند.

وی ادامه داد: در صورت تقاضا نیز برخی از فیلم‌ها در سانس فوق‌العاده اکران می‌شد اما حتی در مورد فیلم‌های مانند «تمساح خونی» چنین تقاضایی وجود نداشت.

دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان ادامه داد: ۱۸ فیلم در اصفهان اکران شد که به لحاظ کیفیت و کمیت بهتر از سال‌های گذشته بود و فیلم‌های ظاهر، احمد، آغوش باز، شکار حلزون، پرویزخان و … به خوبی درخشیدند.

وی در واکنش به انتقادها مبنی بر عدم اکران فیلم‌های مطرح گفت: فیلم مطرح در واقع با تبلیغات رسانه‌ای مطرح می‌شود و البته نفی نمی‌کنم که استان‌ها برای اکران چنین فیلم‌های مطرحی باید تلاش کنند اما اکران فیلم‌ها پروتکل خاصی دارد.

دهقانی خاطر نشان کرد: حتی بر اساس اکران فیلم‌ها در جدول استان‌ها، امکان تغییر و جا به جایی بین سینماها نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: متولیان سازمان برای اختصاص دادن یک سینما به اهالی فرهنگ و هنر و سینما تا آخرین روز تلاش کردند که سامانه سینما فلسطین برای فروش قرار نگیرد تا اهالی هنر به صورت رایگان و با آرامش تمام به تماشای فیلم‌ها در فضای گرم و خودمانی به نظارهبنشینند.

دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان با بیان اینکه اصفهان در همه سال‌های اجرای جشنواره فیلم فجر نسبت به سایر استان‌ها رتبه خوبی داشته است، گفت: اکران فیلم‌ها البته به تأمین اعتبار وابسته است و پس از آن بر اساس ارزیابی استقبال برای فیلم‌هایی که قابلیت دیده شدن دارد سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی معتقد است که بسیاری از فیلم‌ها با وجود اینکه مخاطب کمی دارد اما ممکن است که ساختار و پایان‌بندی خوبی داشته باشد مانند فیلم «ظاهر» که فیلم به خوبی تمام شد و مخاطب خود را سردرگم نکرد.

دهقانی خاطر نشان کرد: استقبال طبق آمارهای روزانه نسبت به سال گذشته مناسب بود و روزانه بالای هزار نفر مخاطب داشته است.

کد خبر 6021758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha