سخنگوی وزارت بهداشت غزه:

اوضاع انسانی و پزشکی در رفح بسیار فاجعه‌بار است

اوضاع انسانی و پزشکی در رفح بسیار فاجعه‌بار است

وزارت بهداشت غزه با اشاره به اینکه خارج کردن قربانیان جنایت دیشب صهیونیست‌ها از زیر آوار همچنان ادامه دارد، اوضاع انسانی در رفح را بسیار فاجعه‌بار خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اشرف القدرة سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که پیکر ۶۷ تن از شهدای فلسطینی جنایت اشغالگران در شهر رفح به بیمارستان‌ منتقل شده و عملیات خارج کردن پیکر قربانیان از زیر آوارها همچنان ادامه دارد.

وی با اعلام این نکته که اوضاع پزشکی و انسانی در رفح بسیار فاجعه بار است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم دیگر پیکرهای شهدای این جنایت را از زیر آوارها خارج کنیم.

القدرة تاکید کرد که تعداد قربانیان حملات موشکی دیشب به رفح بیش از توان پذیرش بیمارستان‌ها است.

وی نسبت به سرانجام عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح هشدار داده و افزود: در حال حاضر پزشکان، مجروحان عملیات دیشب را به علت ضعف زیرساخت‌های بهداشتی در روی زمین مداوا می‌کنند.

این مسئول ارشد پزشکی در غزه تصریح کرد که حمله‌های موشکی دیشب منازل و مساجد رفع را هدف قرار داد که باعث افزایش تعداد قربانیان شده است.

رژیم صهیونیستی دیشب در حملات موشکی سنگین، مناطق مختلف رفح را هدف قرار داد. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی دیشب و بامداد امروز بیش از ۵۰ حمله هوایی علیه رفح انجام داده اند.

منابع پزشکی تاکید کردند که تاکنون در جریان حمله‌های مذکور علیه ۱۴ خانه مسکونی و سه مسجد در رفح، ۱۱۰ فلسطینی بی گناه به شهادت رسیده اند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که نیروهای امدادرسان هنوز نتوانسته اند خود را به برخی از خانه‌های ویران شده در رفح برسانند و افراد را از زیر آوار خارج کنند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که پیکرهای ده‌ها شهید فلسطینی در بخش‌های مختلف شهر رفح بعد از حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی پراکنده شده است.

کد خبر 6022004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha