۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۰۴

مدیر مجتمع بین المللی مهدیون کرج:

نمایشگاه تجسمی معرفتی اندیشکده ندبه تا نیمه شعبان برپاست

نمایشگاه تجسمی معرفتی اندیشکده ندبه تا نیمه شعبان برپاست

کرج- مدیر مجتمع بین المللی مهدیون کرج از افتتاح اولین نمایشگاه تجسمی معرفتی اندیشکده ندبه در این شهر خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا نیمه شعبان برپا و پذیرای علاقه مندان است.

محمود شفیق در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از افتتاح اولین نمایشگاه تجسمی معرفتی اندیشکده ندبه در این شهر خبر داد و گفت: این نمایشگاه در خصوص امام زمان شناسی و معرفی ایشان و بر اساس مهندسی دعای ندبه طراحی شده است.

وی افزود: در این مجموعه وجوه اشتراک امام زمان (عج) با انبیای الهی به نمایش گذاشته و شجره طیبه و شجره ملعونه نیز در بخشی از این نمایشگاه طراحی و ساخته شده که سال گذشته در ماه‌های محرم و شعبان در بین الحرمین کربلا برپا شده بود و امسال برای اولین بار در البرز آماده بازدید علاقه مندان است.

مدیر مجتمع بین المللی مهدیون کرج با اشاره به استفاده از سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در توضیحات این نمایشگاه مطرح کرد: در برخی موارد مانند طول عمر و غیبت آن حضرت شبهاتی وجود دارد که در این مجموعه فرهنگی و هنری این موارد با دیگر انبیای الهی قیاس و مشخص شده این موضوعات فقط در مورد امام زمان (عج) اتفاق نیفتاده و در مورد دیگر پیامبران هم بوده است.

شفیق با اشاره به طول عمر بالای حضرت نوح (ع) و حضرت خضر (ع) و همچنین غیبت حضرت عیسی مسیح (ع) عنوان کرد: ماکت منزل امام حسن عسگری (ع) و محل تولد حضرت ولی عصر (عج) و اتفاقاتی که در آن لحظه رخ داده نیز در بخشی از این نمایشگاه ساخته شده است و هر شب کارشناسانی از بنیاد مهدویت استان البرز در محل حاضر می‌شوند و به سوالات بینندگان پاسخ می‌دهند.

مدیر مجتمع بین المللی مهدیون کرج با اشاره به انجام کار پژوهشی گسترده برای طراحی این نمایشگاه اظهار کرد: کنار ماکت‌های این نمایشگاه توضیحات مختصر ماکت مربوطه به سه زبان مذکور نوشته شده و توضیحات مفصل آن نیز از طریق اسکن بارکد و ورود به سایت مربوطه برای علاقه مندان به مهدویت قابل دسترس است.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را شناخت امام زمان (عج) به صورت ریشه‌ای دانست و توضیح داد: بیش از ۶۰ نفر به مدت بیش از یک سال روی برای این مجموعه کار و آن را آماده کرده‌اند. این نمایشگاه از شب میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار آغاز به کار کرده و تا نیمه شعبان و شب میلاد امام زمان (عج) از ساعت ۱۸ الی ۲۰ پذیرای علاقه مندان به مهدویت و اهل بیت (ع) است.

کد خبر 6023782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha