۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵

مدیرعامل آب و فاضلاب بوشهر تاکید کرد؛

لزوم مشارکت صنایع جنوب استان بوشهر در اجرا طرح‌های فاضلاب

لزوم مشارکت صنایع جنوب استان بوشهر در اجرا طرح‌های فاضلاب

بوشهر- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خواستار مشارکت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی جنوب استان در اجرا طرح‌های شبکه فاضلاب شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وجود سامانه دفع بهداشتی فاضلاب در شهرستان‌های دیر، کنگان و عسلویه با توجه به ساحلی بودن و شهرستان جم به دلیل استفاده گسترده از منابع آب زیرزمینی جهت شرب و کشاورزی ضرورتی مهم و اجتناب ناپذیر است.

وی بیان کرد: با هدف جلوگیری از مشکلات و بحران‌های بهداشتی و زیست محیطی در آینده نزدیک صنایع جنوب استان بوشهر باید در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی به طرح‌های فاضلاب منطقه اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: تاکنون مرحله نخست مطالعات طرح فاضلاب در شهرهای دیر، کنگان، عسلویه و جم توسط شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر انجام شده که عدم تخصیص اعتبار سبب احداث نشدن این طرح‌ها شده است.

مراحل پایانی فاضلاب گناوه و دیلم

عالی تاکید کرد: با توجه به استقرار صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در شهرستان‌های جنوبی و تأثیر گسترده بخش صنعتی و همچنین مسکونی آن‌ها بر محیط زیست پیرامونی، صنایع جنوب استان باید در تأمین مالی احداث طرح‌های فاضلاب در قالب مسئولیت‌های اجتماعی نقش آفرینی مناسبی داشته باشند.

وی افزود: در صورت استقبال صنایع، احداث طرح فاضلاب در شهرهای جنوب استان در اولویت کاری شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: اکنون طرح‌های فاضلاب شهرهای گناوه و دیلم در مرحله پایانی قرار داشته و طرح فاضلاب محله‌های جنوبی بوشهر نیز عملیاتی شده است.

کد خبر 6024460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha