لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / صدوچهل‌ویکمین روز؛

بولدوزر نظامی «دی ۹» اشغالگران با «آر پی جی» هدف قرار گرفت

بولدوزر نظامی «دی ۹» اشغالگران با «آر پی جی» هدف قرار گرفت

گردان‌های شهدا الاقصی اعلام کرد که یک بولدوزر نظامی «دی ۹» ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک «الزیتون» واقع جنوب شرق شهر غزه با گلوله «آر پی جی» هدف قرار داده است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: ادامه بمباران بخش‌های مختلف نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی از زمین و هوا و ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه باعث وخیم‌تر شدن اوضاع بهداشتی و انسانی شده است.

حمله های  هوایی جدید صهیونیست‌ها 

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه الشعب در شرق غزه را بمباران کردند.

منابع فلسطینی از شهادت سه فلسطینی در خان یونس خبر دادند.

۳ فلسطینی در مناطق غربی شهر خان یونس در جنوب نوار غزه، به ضرب گلوله تک‌تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

ضربه های مهلک مقاومت به نظامیان صهیونیست

گردان‌های شهدا الاقصی اعلام کرد که یک بولدوزر نظامی «دی ۹» ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک «الزیتون» واقع جنوب شرق شهر غزه با گلوله «آر پی جی» هدف قرار داده است.

علاوه بر این گردان‌های شهدا الاقصی از درگیری شدید مبارزان این گردان‌ها با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محور شهرک «الامل» در شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که مرکز تجمع نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک «الزیتون» هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده است.

همچنین مبارزان گردان‌های قدس موفق شدند که یک جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک «الزیتون» واقع در جنوب شرق شهر غزه با گلوله «آر پی جی» هدف قرار بدهند.

علاوه بر این گردان‌های قدس اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها در منطقه «عبسان الکبیره» واقع در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه با استفاده از سلاح تیربار و گلوله‌های ضدزره و ضدنفر با نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شده‌اند.

غزه قبرستان تانکهای اسراییلی

اسحاق بریک ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی درباره اوضاع در غزه فاش کرد: هرج و مرج و آشفتگی وجود دارد که رسانه ها از آن سخنی به میان نمی آورند.

وی افزود: از هفتم اکتبر شکایاتی از نظامیان درباره نقض تجهیزات و از کار افتادن آنها دریافت کرده ام.

ژنرال بریک به از کار افتادن دهها تانک رژیم صهیونیستی در غزه اشاره و بیان کرد: تانکهای زیادی منهدم شده اند و احدی پیدا نمی شود که آنها را از غزه خارج یا آنها را تعمیر کند. کمبود شدید و مشکلات زیادی وجود دارد که احدی به آنها نمی پردازد.

ضربه های مهلک گردانهای الاقصی به اشغالگران

گردانهای الاقصی در بیانیه ای اعلام کرد: مراکز تجمع نظامیان اشغالگر را در محور نتساریم در شمال شرق منطقه مرکزی با راکت های ۱۰۷ هدف قرار دادیم.

همچنین گردانهای الاقصی بیان کردند: یک خودرو نظامی اشغالگران را در منطقه الامل در غرب خان یونس با بمب عاصف هدف قرار دادیم.

گردانهای الاقصی همچنین از حمله های خمپاره ای به مواضع نظامیان صهیونیست در شهر خان یونس خبر داد.

درگیری شدید در غرب خان یونس

منابع خبری از درگیری شدید مبارزان مقاومت فلسطین با اشغالگران در این منطقه در غرب خان یونس خبر دادند.

حادثه سخت در جنوب غزه

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی از حادثه امنیتی سخت در جنوب غزه خبر داده و اعلام کردند که حداقل ۷ نظامی این رژیم کشته شده اند.

تحرک گسترده بالگردهای رژیم صهیونیستی در غرب خان یونس

منابع محلی در خان یونس نیز گزارش دادند: درگیری های شدیدی در حومه منطقه صنعتی در غرب خان یونس جریان دارد و بالگردهای رژیم صهیونیستی در این منطقه فرود آمده و اقدام به جابجایی نظامیان مجروح رژیم صهیونیستی می کنند.

تعداد شهدای فلسطینی به رقم ۳۰ هزار تن نزدیک شد

وزارت بهداشت نوار غزه جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی را علیه بخش‌های مختلف این باریکه منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: تعداد شهدای حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به ۲۹ هزار و ۶۰۶ تن رسیده است.

همچنین این حمله‌ها طی ۱۴۱ روز گذشته تاکنون ۶۹ هزار و ۷۳۷ زخمی در میان ساکنان بی گناه نوار غزه برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته هشت جنایت جدید علیه فلسطینی‌ها مرتکب شده اند که به دنبال آن ۹۲ تن شهید و ۱۲۳ تن دیگر زخمی شده اند.

تعداد شهدای فلسطینی به رقم ۳۰ هزار تن نزدیک شد

کودکان فلسطینی در شمال نوار غزه چیزی برای خوردن پیدا نمی‌کنند

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم در نوار غزه در خصوص اوضاع فاجعه بار فلسطینی‌ها در شمال این باریکه گزارش داد: کودکان فلسطینی در شمال نوار غزه چیزی برای خوردن پیدا نمی‌کنند.

وی در ادامه افزود: اشغالگران صهیونیست مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به شمار نوار غزه می‌شوند.

این خبرنگار فلسطینی تصریح کرد: عناصر رژیم صهیونیستی کمک‌های بشردوستانه را زیر باران رها می‌کنند تا از بین بروند.

وی از حمله‌های وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه منطقه خزاعه واقع در شرق شهر خان یونس خبر داد.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز به نقل از ساکنان اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه گزارش داده بود که آن‌ها به شدت با یک قحطی واقعی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست همچنان مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به این اردوگاه می‌شوند تا از این طریق بتوانند فلسطینی‌های بی گناه مستقر در شمال نوار غزه را مجبور به مهاجرت به سمت جنوب این باریکه کنند.

سامر عبد الجابر رییس برنامه جهانی غذا روز گذشته تاکید کرد ۵۰۰ هزار نفر در نوار غزه در معرض قحطی قرار دارند.

وی افزود: جنگ مانعی جدی برای دسترسی به کمک‌ها بود و ما با وجود نیازهای بسیار ضروری نمی‌توانیم ماموریت‌های خود را به طور منظم انجام دهیم، در حالی که این نیازها به طور مستمر در حال افزایش است.

کودکان فلسطینی در شمال نوار غزه چیزی برای خوردن پیدا نمی‌کنند

سفیر فلسطین در هند: جامعه جهانی فلسطین را نادیده گرفته است

عدنان ابوالحیجه سفیر فلسطین در هند گفت جامعه جهانی آنچه را که علیه مردم فلسطین در جریان است، نادیده گرفته است. او همچنین گفت هدف اصلی اسراییل از درگیری های کنونی در غزه پاکسازی منطقه از وجود فلسطینی ها است.

سفیر فلسطین در هند در یک نشست درباره حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری در مورد مناقشه اسراییل و فلسطین تأکید کرد جامعه بین المللی باید به سرعت برای یافتن راه حل سیاسی برای این مناقشه اقدام کند.

عدنان ابوالحیجه گفت: «دولت فعلی اسراییل تحت نخست وزیری بنیامین نتانیاهو افراطی ترین دولت در تاریخ این رژیم محسوب می شود و دو میلیون و سیصد هزار نفر در فلسطین اکنون ۱۷ سال است که در یک زندان روباز زندگی می کنند.»

وی افزود «هدف این تجاوز چیست؟ هدف بیرون راندن مردم از فلسطین است. این هدف اصلی دولت اسراییل است. به همین دلیل آنها بیش از ۸۰ درصد از ساختمان‌های نوار غزه را ویران کرده‌اند.»

سفیر فلسطین در هند: جامعه جهانی فلسطین را نادیده گرفته است  

بیانیه سازمان پزشکان بدون مرز درباره جنایات رژیم صهیونیستی

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد بیمارستان ناصر در شهر خان یونس همچنان در محاصره ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد و قادر به پذیرش بیماران و مجروحان نیستیم.

این سازمان تاکید کرد که نظامیان اسرائیلی اجازه انتقال مجروحان و بیماران به دیگر بیمارستان‌ها را نمی‌دهند.

سازمان پزشکان بدون مرز اشاره کرد که نظامیان اسرائیلی در محوطه بیمارستان مستقر شده و اجازه ورود به آن را نمی‌دهند.

این سازمان ضمن ابراز نگرانی نسبت به ادامه بازداشت کادر درمانی و پزشکی در بیمارستان ناصر، تاکید کرد که آوارگان فلسطینی در شمال نوار غزه در معرض قطحی شدید و وضعیت بهداشتی فاجعه‌باری هستند.

سازمان مذکور تاکید کرد که بیمارستان‌های میدانی وابسته به سازمان‌های بین‌المللی در رفح ظرفیت اسکان آوارگان فلسطینی را ندارند.

بیانیه سازمان پزشکان بدون مرز درباره جنایات رژیم صهیونیستی

ثبت بیش از ۲۵۰۰ جنایت رژیم صهیونیستی در حق ساکنان نوار غزه

سایت شبکه الجزیره در گزارشی نوشت: اشغالگران صهیونیست طی ۱۴۰ روز از آغاز تجاوز به نوار غزه تاکنون ۲ هزار و ۵۷۳ کشتار و جنایت علیه ساکنان این منطقه مرتکب شده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: این جنایات اشغالگران صهیونیست در نوار غزه تاکنون بیش از ۳۶ هزار شهید و مفقودی برجای گذاشته است.

الجزیره تاکید کرد: ۶۰ هزار فلسطینی در اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون زخمی شده اند که در میان آن‌ها ۱۱ هزار تن نیاز به درمان‌های خارج از نوار غزه دارند.

این در حالی است که شبکه المیادین ساعتی قبل از بمباران بخش‌های جنوب شرقی شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه خبر داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی قبل از هوا و زمین بخش‌های مسکونی منطقه عبسان را واقع در شرق خان یونس هدف قرار داد.

ثبت بیش از ۲۵۰۰ جنایت رژیم صهیونیستی در حق ساکنان نوار غزه

نگرانی تل‌آویو نسبت به افزایش تنش‌ها در کرانه باختری در ماه رمضان

رسانه‌های عبری زبان به نقل از نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش دادند که افزایش تنش‌ها در بخش‌های مختلف کرانه باختری ممکن است به داخل اراضی اشغالی نیز کشیده شود.

در این گزارش‌ها آمده است که تل آویو پیش از این در سال ۲۰۲۱ شاهد چنین درگیری‌هایی بوده است.

رسانه‌های عبری زبان به عملیات شمشیر قدس در همان سال که باعث گسترش شکاف‌های داخلی در رژیم صهیونیستی و شکست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم شد اشاره کردند.

جنبش حماس موفق شد به اهداف خود در جریان این درگیری‌ها دست یابد. سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید کرده اند که باید یک توافق آتش بس در غزه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان حاصل شود چرا که نگرانی‌ها در خصوص افزایش تنش‌ها تشدید شده است.

لازم به ذکر است که نیروهای مقاومت فلسطین مستقر در کرانه باختری به صورت روزانه عناصر صهیونیست را که به منطقه‌های مختلف این بخش حمله می‌کنند هدف قرار می‌دهند.

بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد و صبح امروز بخش‌های مختلف نوار غزه را به ویژه شهر خان یونس به شدت هدف حمله‌های خود قرار داده است.

بر اساس این گزارش، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی ده‌ها گلوله به سمت بخش‌های مختلف غرب خان یونس شلیک کرده است.

جنگنده‌های صهیونیستی نیز یک زمین کشاورزی را در شهرک الزوایده در مرکز نوار غزه بمباران کردند. همچنین حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه تعدادی زخمی در میان فلسطینی‌های بی گناه برجای گذاشت که به بیمارستان شهداالاقصی منتقل شدند.

شرق رفح واقع در نوار غزه نیز طی ساعت‌های گذشته شاهد حمله توپخانه‌ای ارتش صهیونیستی و برجای ماندن خسارات گسترده در این منطقه بوده است.

بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه

علم الدین صباح یک خبرنگار عرب زبان تاکید کرد که صدای وقوع انفجارهای گسترده در خان یونس همزمان با صدای تیراندازی و درگیری در این منطقه به گوش رسیده است. وی افزود: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعتی قبل اردوگاه النصیرات را واقع در مرکز نوار غزه بمباران کردند.

گسترش قحطی واقعی در اردوگاه جبالیا

حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه در حالی ادامه دارد که قحطی و گرسنگی در اردوگاه جبالیا واقع در شمال این باریکه شدت گرفته است.

خبرنگار شبکه الجزیره به نقل از ساکنان این اردوگاه گزارش داد که آن‌ها به شدت با یک قحطی واقعی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست همچنان مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به این اردوگاه می‌شوند تا از این طریق بتوانند فلسطینی‌های بی گناه مستقر در شمال نوار غزه را مجبور به مهاجرت به سمت جنوب این باریکه کنند.

تجاوز هوایی و توپخانه ای اشغالگران علیه جنوب لبنان

این در حالی است که خبرنگار شبکه المیادین مستقر در جنوب لبنان از تجاوز جدید جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه خبر داده است.

بر اساس این گزارش، جنگنده ارتش رژیم صهیونیستی چندین نوبت منطقه‌های جبل بلاط و زبفین را هدف قرار داد. خبرنگار این شبکه تصریح کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با پرواز بر فراز آسمان النبطیه و الزهرانی در جنوب لبنان تا ساحل جنوبی این منطقه دیوار صوتی این منطقه‌ها را شکستند.

در این میان توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز حمله‌های جدیدی را علیه جنوب لبنان انجام داد. این حمله‌های وحشیانه اطراف منطقه مرکبا را در جنوب لبنان هدف گرفت.

رسانه‌های لبنانی نیز در این خصوص گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با شلیک چندین موشک اطراف منطقه رامیه را در جنوب این کشور هدف قرار دادند.

نبرد نیروهای فلسطینی با اشغالگران در غزه

این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین بعد از گذشت بیش از چهار ماه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان به نبرد و ایستادگی خود برابر اشغالگران صهیونیست در محورهای مختلف این باریکه ادامه می‌دهند.

بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای فلسطینی و اشغالگران صهیونیست در شهر غزه در جریان است.

بر اساس این گزارش، نبرد نیروهای مقاومت با متجاوزان در محور محله الزیتون در شهر غزه متمرکز شده است.

حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست بامداد امروز نیز به بخش‌های مختلف کرانه باختری یورش برده تا با بازداشت گسترده و بی دلیل جوانان فلسطینی و تفتیش منازل آن‌ها ترس و وحشت را در میان فلسطینی‌های ساکن این منطقه گسترش دهند.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به روستای التوانه واقع در جنوب الخلیل حمله کردند. هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که در جریان حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه الجلزون دست کم ۲ شهروند فلسطینی زخمی شده اند.

روستای بیت تعمر واقع در شرق بیت لحم نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست بوده است. گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که اشغالگران صهیونیست مانع ورود خودروهای امدادرسان به داخل اردوگاه الجلزون برای انتقال فلسطینی‌های زخمی، شدند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که اردوگاه العین در شهر نابلس، منطقه برقه در شمال این شهر و عزون و کفر ثلث در شرق قلقیلیه نیز جزو منطقه‌هایی بودهاند که عناصر متجاوز به آن‌ها حمله کرده اند.

عملیات ضدصهیونیستی نیروهای فلسطینی در کرانه باختری

این در حالی است که نیروهای مقاومت مستقر در کرانه باختری در برابر چنین تجاوزاتی ساکت نمانده و به سمت اشغالگران صهیونیست در ورودی منطقه شویکه واقع در شمال طولکرم و ایست بازرسی نتسناعوز در غرب این شهر تیراندازی کردند.

همچنین درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران در منطقه کفراللبد واقع در شرق طولکرم به وقوع پیوسته است.

نیروهای مقاومت فلسطینی در اردوگاه العین به سمت عناصر صهیونیست تیراندازی کرده و با پرتاب نارنجک آن‌ها را هدف قرار دادند.

در حال تکمیل

کد خبر 6035727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha