ژنرال صهیونیست: تانک‌های زیادی در غزه منهدم شده‌اند

ژنرال صهیونیست: تانک‌های زیادی در غزه منهدم شده‌اند

ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی درباره اوضاع در غزه فاش کرد: هرج و مرج و آشفتگی شدیدی وجود دارد که رسانه ها از آن سخنی به میان نمی‌آورند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اسحاق بریک ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی درباره اوضاع در غزه فاش کرد: هرج و مرج و آشفتگی وجود دارد که رسانه‌ها از آن سخنی به میان نمی‌آورند.

وی افزود: از هفتم اکتبر شکایاتی از نظامیان درباره نقض تجهیزات و از کار افتادن آنها دریافت کرده‌ام.

ژنرال بریک به از کار افتادن دهها تانک رژیم صهیونیستی در غزه اشاره و بیان کرد: تانک‌های زیادی منهدم شده‌اند و احدی پیدا نمی‌شود که آنها را از غزه خارج یا آنها را تعمیر کند. کمبود شدید و مشکلات زیادی وجود دارد که احدی به آنها نمی‌پردازد.

پیش از این نیز اسحاق بریک اعلام کرده بود: تل آویو از تحقق پیروزی واقعی در جنگ کنونی در غزه عاجز است. از طریق نبردهای تاکتیکی و عملیات‌های ویژه نمی‌توان پیروزی کسب کرد. ما به سیاست راهبردی دراز مدت نیاز داریم که خطرات ورود نیروهای ما به رفح را در نظر بگیرد و با توجه به این خطرات تصمیم گرفته شود که چه کنیم؟ تمایل به نابودی حماس به هر قیمتی کافی نیست.

وی تصریح کرد: به فرض که وارد غزه هم شویم به طور کامل نخواهیم توانست که بر حماس غلبه کنیم و خود را در وضعی بسیار سخت‌تر از قبل خواهیم دید و برای همیشه اسیرانمان را از دست خواهیم داد. اگر تصمیم گیرندگان سیاسی و امنیتی به ورود به رفح تصمیم بگیرند از حیث سیاسی و امنیتی و نیز روابطمان با دنیا ضربه سنگینی خواهیم خورد. بحران به تدریج گسترده و به جهنمی در عرصه‌های اقتصادی و امنیتی، اجتماعی و روابط بین الملل تبدیل خواهد شد.

اسحاق بریک گفت: تنها راه توافق وجود دارد که به ما امکان خروج کامل از وضعی که در آن گرفتار هستیم و بازگشت زنده اسیران را می‌دهد. اگر سران سیاسی و نظامی مسیری غیرعقلانی را برگزینند آنگاه باید طی ماههای آتی به اسرائیلی‌ها توضیح دهند که چرا اهداف اعلام شده جنگ شامل شکست حماس و بازگشت اسیران به شکل زنده محقق نشده است آن‌هم پس از کشته شدن صدها نظامی از زمان حمله به غزه؟

کد خبر 6036300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      2 1
      همه اسرائیلی ها میدونن که واقعاً شکست خورد نتانیاهو میخواد بلکه تا میتونه جان سالم بدر ببره چون بعداز جنگ غزه باید زندان محاکمه بشه
    • AE ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 1
      آیا کشورهای اسلامی هنوز باید تماشاگر باشند جنایات اسرائیل را چرا مقاومت و کشورهای حامی مقاومت ۵۰ موشک به فرود گاهای نظامی اسرائیل شلیک نمیکنند تا هواپیماهای این رژیم مزدورمنهدم شود .ازشیطان نترسید بزنید فرودگاههای دشمن را هرروز چند بار تاهیچ خلبانی جرئت نکند قدم داخل محدوده فرود گاههای رژیم منحوس بگ
      • US ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
        0 0
        تو چرا هنوز اینجا هستم و باقی را تشویق به رفتن می کنی برو جلو بعد ما می آییم
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 1
      ای خون آشام ،ای کودک کشان،ای صهیونیست های داعشی ، ای مزدوران کثافت ،از تمام کشورها مزدور آوردید وکودکان وزنان را قتل عام می کنید.باید منتظر بمانید تا تک تک شما زنده بگور کنند.صهیونیست ها افرادی جاهل وکثافت هستند باید همه آنها نبود شوند انشالله.
    • محمد دلارام IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      2 0
      زنده باد آزادی و استقلال خدا پشت وپناهتان نیروهای امنیتی وغیور غزه سلام ودرود به شما ایشالا پیروزی از آن شما است
    • آلاله IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 0
      صهیونیست رو به زوال و نابودی کامل است انشاالله و بزودی جنایت کاران و حامیان آنها محاکمه و مجازات خواهند شد
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      3 0
      لعنت به نتانیاهوی گوساله پرست خدانسل یهودروازروی زمین محوکندامیین تایهودباشددنیاروی آرامش نخواهد دید.
    • لیلا IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      0 0
      کاش من میتونستم نتانیاهو بکشم