۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳

در انتخابات پیش رو؛

استان سمنان ۵۳۴ هزار واجد شرایط رای دادن دارد

استان سمنان ۵۳۴ هزار واجد شرایط رای دادن دارد

سمنان- معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر از مردم استان واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ریواده ظهر دوشنبه در نشست خبری ویژه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری به میزبانی استانداری سمنان، ضمن بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها مشارکت مردم در این دوره از انتخابات افزایش خواهد داشت، تاکید کرد: ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر واجد شرایط رأی دادن در استان هستند.

وی با بیان اینکه ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر از این بین مرد و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر زن هستند، افزود: ۲۳ هزار و ۵۸۷ نیز برای نخستین بار در انتخابات به عنوان رأی اولی حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه ۱۲ هزار و پنج رأی اولی پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر هستند، گفت: انتخابات در واقع جشن تکلیف سیاسی این افراد محسوب می‌شود.

ریواده با بیان اینکه استان سمنان در انتخابات خبرگان یک کرسی و در مجلس چهار کرسی دارد، ابراز کرد: ۱۴۸ نفر نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از چهار حوزه استان سمنان و دو نفر نامزدخبرگان رهبری از تک کرسی این استان هستند.

وی با بیان اینکه آیت الله میرباقری و آیت الله فقیهی دو نامزد خبرگان هستند، افزود: در حوزه سمنان مهدیشهر و سرخه ۴۳ نفر نامزد انتخابات هستند و روز یازدهم اسفند ماه برای تک کرسی این حوزه انتخابیه رقبت خواهند کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی ۴۴ نفر نامزد هستند، تاکید کرد: در حوزه انتخابی دامغان ۳۴ نفر و حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان هم ۲۷ نفر برای دست یابی به کرسی مجلس رقابت خواهند کرد.

ریواده با بیان اینکه رسانه‌ها از گمانه زنی‌های انتخاباتی دوری کنند، گفت: ۶۸۱ شعبه اخذ رأی برای حضور مردم استان آماده شده و فرآیندهای انتخاباتی نیز به خوبی در حال اجرا است همچنین نامزدها می‌توانند تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات تبلیغ کنند.

کد خبر 6037941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha