عفو بین الملل:اسراییل مانع از رسیدن کمک‌های انسانی به غزه می‌شود

عفو بین الملل:اسراییل مانع از رسیدن کمک‌های انسانی به غزه می‌شود

عفو بین الملل طی بیانیه‌ای با انتقاد از کارشکنی رژیم اسراییل در رسیدن کمک‌های انسانی به غزه اعلام کرد که این رژیم حتی از اتخاذ تدابیر موقت اولیه نیز برای محافظت از فلسطینیان اهمال می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان عفو بین‌الملل در مواضعی اعلام کرد که رژیم اسرائیل با ممانعت از رسیدن کمک‌ها به غزه، از حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری برای ممانعت از نسل‌کشی در غزه سرپیچی می‌کند.

بر پایه این گزارش، آگنس کالامار، دبیر کل سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد که جهانیان باید بدانند که پایان دادن به اشغالگری پیش‌شرطی برای توقف نقض مکرر حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

در همین ارتباط، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه خود تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن کمک‌های انسانی به غزه می‌شود و بدین گونه، احکام دیوان دادگستری بین‌المللی در زمینه ممانعت از نسل‌کشی در این باریکه را به چالش می‌کشد.

این سازمان در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی نتوانسته حتی تدابیر موقت اولیه را هم برای محافظت از غیرنظامیان فلسطینی اتخاذ کند.

عفو بین‌الملل خاطر نشان کرد که این رژیم در تضمین رسیدن کمک‌های کافی به دست فلسطینیانی که در معرض نسل‌کشی و قحطی قرار دارند، ناموفق بوده است.

کد خبر 6038434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha