۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲

مرتضوی اعلام کرد؛

آغاز اجرای مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری

آغاز اجرای مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز اجرای مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری از آغاز اجرای مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری مشمول ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.

وی افزود: فراخوان ثبت نام از مادران غیر شاغل دارای ۳ فرزند و بیشتر در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت از امروز جهت توزیع عادلانه ثروت و تکافل اجتماعی شروع شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت سیزدهم از شعارهای اساسی آن و از راهبردهایش، تکافل و عدالت اجتماعی است که طی دو سال و نیم گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته و تقویت نهادهای حمایتی برای کمک و پوشش حداکثری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی صورت گرفته است

وی افزود: روز شمار هیچ مددجوی کمیته امداد و بهزیستی در نوبت نداریم و به روز به متقاضیان پاسخ داده می‌شود و افزایش مستمری آنها هم انجام و امسال ۴۰ درصد به مستمری آنها افزوده شد.

مرتضوی بیان داشت: همچنین جهت خودکفایی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اقداماتی صورت گرفت و اجرای طرح کالا برگ الکترونیک هم انجام شد. ۱۵ میلیون خانوار از این طرح استقبال و ۱۸ میلیون تراکنش صورت گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولین ۶۰ میلیونی از این طرح بهره مند شده‌اند.

وی در خصوص یارانه تشویقی یا یارانه مضاعف اظهار کرد: به ازای خانواده‌های مشمول از دهک یک تا هفت ۲۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر برای خرید کالا تخصیص پیدا می‌کند.

مرتضوی در ارتباط با نحوه اجرای طرح کالابرگ فجرانه الکترونیک گفت: مرحله نخست این طرح از هفدهم بهمن آغاز و تا هفدهم اسفندماه مرحله اول و از هفدهم اسفند تا هفدهم فروردین ماه سال آینده مرحله دوم و از هفدهم فروردین ماه تا هفدهم اردیبهشت‌ماه سال آینده مرحله سوم از طرح کالابرگ اجرا می‌شود

وی بیان داشت: ۲.۵ زن روستایی و عشایری مشمول طرح بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری هستند و تدریجاً همه این افراد در راستای تکافل اجتماعی و افزایش جمعیت بهره مند از طرح خواهند شد.

مرتضوی افزود: کشورهایی که به شدت تبلیغات کنترل جمعیت داشتند اکنون برای فرزندآوری تبلیغ می‌کنند چرا که جمعیت بسیار حائز اهمیت است و سیاست‌های جمعیتی هم مد نظر قانون گذاران ما قرار گرفته است.

همچنین در این مراسم بیت الله برقراری مدیرعامل صندوق توسعه روستاییان و عشایر تاکید کرد: این قانون پشتیبانی معنوی زیادی در راستای جوانی جمعیت دارد. در راستای دغدغه‌هایی که درباره پیر شدن سنی جمعیت وجود دارد، ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمیعت امروز به مرحله اجرا در خواهد آمد که در این مسیر وزیر تعاون و دبیرخانه جوانی جمعیت همکاری بسیار خوبی داشته‌اند.

برقراری افزود: طبق آماری که داریم اکنون ۲ میلیون و ۲۶۲ هزار نفر از مادران روستایی و عشایری مشمول این قانون هستند که فرایند عضویت آنان مشخص شده است. مشمولان مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری کسانی هستند که از اول آبان ۱۴۰۰ به بعد فرزند سوم آنان به دنیا آمده است و در مراحل بعدی به سراغ کسانی خواهیم رفت که از سال ۹۹ یا ۹۸ صاحب فرزند سوم شده‌اند.

شکیبا محبی‌تبار دبیر ستاد ملی جمعیت نیز اظهار کرد: با همتی که همه دوستان و همکاران ما در ستاد جوانی جمعیت به خرج داده‌اند و بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شده است، مادران غیرشاغل که در روستاها و عشایر قرار دارند و دارای سه فرزند هستند، از بیمه اجتماعی برخوردار می‌شوند و امیدواریم در مراحل بعدی تعداد بیشتری از مادران را تحت پوشش قرار بدهیم.

همچنین در نشست امروز تفاهم نامه ستاد ملی جمعیت و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی منعقد شد.

کد خبر 6040342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      0 0
      سلام جناب وزیرمحترم کار مگه از خزانه دولت کم می شود به بازنشسته ها کالا برگ ۲۲۰ را شارژ نکرده اید چی برا میدهند
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      0 0
      سلام جناب وزیرمحترم کار مگه از خزانه دولت کم می شود به بازنشسته ها کالا برگ ۲۲۰ را شارژ نکرده اید چی برا میدهند
    • علب IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
      0 0
      والا عزیز برای ما که شارژ شده میگن بایه نفری 500از جیب خودتون بدین
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      چهار فرزندی هم بیمه رایگان شاملشون میشه